On je 3. februara oboren sa neba nad sirijskim Idlibom. Na početku su detalji o smrti Filipova bili nepotpuni- militanti su objavili samo video snimak sa njegovim lešom. Međutim, naknadno su se pojavile slike oružja sa tri šaržera- jedan šaržer je bio prazan, dok su druga dva bila polu puna.
I konačno, kanal „Directorate Telegram“ je objavio video ove borbe. U prvim sekundama možete čuti kako Filipov urla: “Ovo je za vas, za momke!“ – i razneo granatom sebe i one oko sebe. Sudeći po scenariju na video snimku, dva do četiri džihadista su zahvaćena ovom eksplozijom.
[adsenseyu1]
Misija Filipov je bila u toku pre nego što je objavljen napad terorista- govorili su o tome u Ministarstvu odbrane. Vojno odeljenje je objasnilo da je pilot u napadačkom avionu, punim municije, patrolirao provincijom Idlib na niskoj visini od četiri hiljade metara. U jednom trenutku je raketa, koja je ispaljena od strane militanata, pogodila motor aviona, ali je Filipov pokušao da zadrži avion u vazduhu.
Ubrzo su počeli kvarovi sistema upravljanja, i situacija je postala kritična. Major je bio prisiljen da se izbaci iz aviona. Uspeo je da sleti padobranom dok su militanti pucali na njega – i prijavio je svoje koordinate.
[adsenseyu4]
Posle vesti o smrti pilota, došlo je do konfuzije oko odgovornih grupa.
“Pilot je imao vremena da izvesti o spašavanju u oblasti koje je pod kontrolom boraca “Jabhat al-Nusra“, i dok je vodio bitku sa teroristima, pilot je umro“, izjavilo je Ministarstvo odbrane u početku.
Ali, Jabhat al-Nusra je prestao da postoji pre više od godinu dana, spojivši se sa drugim velikim i malim terorističkim organizacijama i nazvan je “Hayat Tahrir Al-Sham“ (HTSH).
[adsenseyu1]
Izveštaji o smrti pilota nisu došli od ove grupe, već od pro-turske sirijske grupe “Jaysh an-Nasr“.
Ubrzo je HTSH zapravo objavio video snimak sa ubijenim Filipovim, i to je mnogim medijima omogućilo da verziju Ministarstva odbrane proglase delimično tačnom. Ali, ispostavilo se da je HTSH postavio video, ali su ga napravili “Jaysh-an-Nasr“.
“Jaysh-an-Nasr“ je deo pobune, koji se bore protiv režima predsednika Bašara Asada. Porodice militanata, po pravilu, žive u Idlibu, koji oni brane od snaga Asada i njegovih saveznika.
U slučaju pilota Filipova, odjednom se pojavio “turski trag“. Izvori su za list „Kommersant“ izvestili o mogućoj indirektnoj krivici Ankare u ovom incidentu. Prema njihovim informacijama, avion je bio na niskoj visini zbog činjenice da Turska garantuje bezbednost u deeskalacionoj zoni Idliba. “Kada se razvijao zadatak leta, mogli su da se oslone na ovo“, rekao je izvor.
Drugim rečima, ruski pilot je nadletao tu zonu na manjoj visini nego što bi inače radio jer su Rusi u Siriji imali garancije turske vojske pošto su u toj zoni bili njihovi saveznici. Da li je izdaja ruskog pilota bila slučajna ili namerna tek će se utvrditi.
Webtribune.rs
[adsenseyu1]
[adsenseyu5][adsenseyu5]