Potpuno nova, najsavremenija 677 Lada dizel-električna podmornica Kronštat je pokrenuta na vodi tokom odgovarajuće ceremonije u Admiralitetskom brodogradilištu, koje je jedno od najstarijih brodogradilišta u Rusiji, koje se nalazi u Sankt Peterburugu.
Izgradnja broda, sa postavljanjem kobilice 2005. godine, prošla je kroz neka teška vremena, kao što su kašnjenja tokom izgradnje i finansijske poteškoće.
Međutim, ova odlaganja su omogućila da se iskoristi iskustvo stečeno u eksperimentalnom istraživanju prethodne podmornice te klase, Sankt Peterburg, koja je u završnoj fazi Severne flote, rekao je direktor Admiralitetskog brodogradilišta Aleksandar Buzakov.
[adsenseyu1]
Viktor Čirkov, direktor Ujedinjenog brodarskog preduzeća, kaže da se nova podmornica može nazvati “nevidljivom“ jer je niko neće moći videti i čudi, naglašavajući da će nova podmornica pružiti mogućnost da se nastave i izvrše naredbe predsednika o izgradnji nove flote podmornica Rusije.
Podmornica Kronštat ima 66,8 metara u dužini, sa 45-dnevnom autonomijom i posadom od 35 člana, i uranjanjem do 300 metara sa brzinom od 21 čvora pod vodom.
Ovo je usledilo jer je ruska Fondacija za napredna istraživanja dostavila dokumenta o robotu Aisberg nuklearnoj podmornici državnoj nuklearnoj kompaniji Rosatom kako bi istražili Arktik, rekao je vođa projektne grupe Viktor Litvinenko.
“Postoji pet velikih predprojekata, koji će nam omogućiti da stvorimo novu opremu za istraživanje arktičkih mora u teškim uslovima. Na svetu ne postoji ništa slično. Danas to dostavljamo Rosatomu,“ rekao je Litvinenko.
Projekat Aisberg fondacije za napredno istraživanje, zasnovan na središtu mornaričke opreme Rubin, predviđa stvaranje jedinstvenih robotskih sistema sposobnih da obezbede potpuno autonomno podvodno istraživanje depozita ugljovodonika na Arktiku.
U septembru 2017. godine, Fondacija za napredno istraživanje je najavila da se već pripremaju sistemi za energiju, transport i održavanje, bušenje, kao i seizmički sistemi.
Webtribune.rs