Prvi put u svojoj 87-godišnjoj istoriji, nemački koncern Folksvagen AG razmatra korak bez presedana – zatvaranje većeg broja fabrika u Nemačkoj kako bi smanjio troškove proizvodnje. Ovo prenosi „Bloomberg“.
Kompanija planira da zatvori jednu fabriku automobila, i još najmanje jedan manji industrijski objekat koji proizvodi delove.
„Ekonomski uslovi su postali još teži, a novi igrači ulaze na evropsko tržište“, rekao je generalni direktor VW Oliver Blume, očigledno misleći na kineske proizvođače. „Nemačka kao poslovna lokacija sve više gubi svoju atraktivnost sa konkurentske tačke gledišta“, dodao je on.
Glavni razlozi su povećani troškovi energije, logistike i radne snage. Niska potražnja za električnim vozilima grupe takođe je igrala važnu ulogu.
Folksvagen je prošle godine izbacio 9 miliona automobila sa proizvodne trake, skoro polovinu svog proizvodnog kapaciteta za sklapanje do 14 miliona.
Između ostalog, zatvaranje fabrika, a samim tim i otpuštanje radnika, preti ozbiljan sukob sa nemačkim sindikatima, budući da veliki poslodavac ima dugoročne obaveze prema njima. Podršku radnicima dala je i Socijaldemokratska partija Nemačke.
„Duboko sam zabrinut što menadžment VW-a više ne isključuje zatvaranje fabrika i prisilna otpuštanja. Parlamentarna frakcija SPD-a čvrsto stoji na strani radnika i očekuje konstruktivne pregovore“, rekao je poslanik SPD-a Bernd Vestfal.
Folksvagen ima fabrike komponenti u Braunšvajgu, Kaselu, Salcgiteru, Hanoveru i
Kemnicu, kao i velike fabrike automobila u Volfsburgu, Emdenu, Cvikauu, Drezdenu, Osnabriku i Hanoveru.
Poslednji put je velika VW fabrika zatvorena pre više od trideset godina, kada je doneta odluka da se zatvori montaža automobila u Pitsburgu, SAD.
Webtribune.rs
Najnovije i najvažnije vesti i analize na našem Telegramu – Prijavi se