Naslovnica SPEKTAR „The Economist“: Novi projekat Rusije i Irana zatresao Zapad

„The Economist“: Novi projekat Rusije i Irana zatresao Zapad

Rusija i Iran će stvoriti transportni koridor između Indijskog okeana i Kaspijskog mora. Ovaj projekat će im omogućiti, da žestoko uzdrmaju trenitni svetski poredak. O tome piše „The Economist“.

Kako primećuje britanska publikacija, otkako je Egipat izgradio Suecki kanal, povezujući istok i zapad, mnoge zemlje su pokušale da slede isti primer. Izrael je pokrenuo pitanje postavljanja kanala od Sredozemnog do Crvenog mora, u Iraku se razgovaralo o postavljanju kanala od južne iračke luke Basra do same Turske.

Ipak, najozbiljniji projekat je rusko-iranski plan povezivanja Kaspijskog mora sa Indijskim okeanom. Takav transportni koridor ne samo da bi povećao trgovinske mogućnosti za Moskvu i Teheran, već bi i ograničio uticaj zapadnih sankcija.

Pratite izbor naših najboljih vesti na Telegramu

Izdanje primećuje, da Rusija sada aktivno razvija železničke veze kroz Kazahstan i Turkmenistan, kao i da modernizuje svoje luke na Kaspijskom moru. Istovremeno, Iran ulaže u ruske kaspijske luke i povećava svoju flotu teretnih brodova. Osim toga, Rusija pomaže Iranu da izgradi prugu od 164 kilometra, do granice sa Azerbejdžanom na Kaspijskom moru.

„Kada izgradnja bude završena, Iran i Rusija će imati železnički koridor koji će povezivati Baltik sa Bandar Abasom u iranskom Persijskom zalivu“, navodi se u publikaciji.

[adsenseyu1]

Godišnji rusko-iranski trgovinski promet je već porastao za 20 odsto tokom godine, i iznosio je skoro pet milijardi dolara, piše list. Stručnjaci predviđaju, da bi u budućnosti trgovina sa Iranom mogla premašiti trgovinu sa Turskom, i iznositi 30 milijardi dolara.

Prošlog meseca Rusija je isporučila Iranu rafinisana industrijska ulja, benzin i dizel gorivo železnicom, neke od njih i za dalji transport. Nedavno je preko Irana u Indiju poslato 12 miliona tona žita.

„Drugi iransko-ruski projekti uključuju modernizaciju ruskih kanala između reka Dona i Volge, koji povezuju Crno more sa Kaspijskim morem. Još jedna željeznička veza do iranske luke Čabahar na jugoistoku, mogla bi dodatno povećati ruski izvoz u Indiju.

[adsenseyu4]

Važno je napomenuti, da je prošle godine Rusija bila najveći strani investitor u Iranu, daleko ispred Kine. Kako bi izbegli zapadne sankcije, Moskva i Teheran su počeli koristiti sistem prenosa finansijskih poruka Centralne banke Rusije, kao alternativu SWIFT-u.


Webtribune.rs

Pratite naše najbolje vesti na Vkontakte