Ruski nosač aviona „Admiral Kuznjecov“, koji je istovremeno krstarica, ušao je u „proces modernizacije“. Još nije jasno kada će biti završen, ali nešto veoma važno već sada je potpuno izvesno.
„Kuznjecov“ će biti opremljen digitalnim sistemom za upravljanje uzletanjem i sletanjem aviona koje će nositi na palubi. Ta oprema će omogućavati njegovu upotrebu i noću i u lošim vremenskim uslovima.
Sletanje na palubu „Kuznjecova“ biće potpuno automatizovano. Piloti će samo posmatrati kako aparatura funkcioniše jer će palubni lovci i bombarderi sletati bez ikakve njihove aktivnosti.
Glavni zadatak aparature je – puna automatizacija sletanja aviona na palubu „Kuznjecova“.
Ratna mornarica Indije već koristi ruski radio-tehnički sistem „Rezistor“ u poluautomatizovanom režimu: pilot ručno prati displeje i monitore preko kojih ga tehnika navodi na biranje komandi za sletanje.
„Rezistor“ omogućava indijskim pilotima da izaberu režim „automatski“ i da uzmu komande u ruke tek kad se avion nađe ispred same krme nosača aviona.
[adsenseyu1]
Sistem koji će dobiti „Kuznjecov“ obezbeđuje potpuno automatizovano sletanje.
Ruski palubni lovci već imaju opremu za automatsko sletanje, ali ona dosad nije isprobavana jer je nedostajala „brodska komponenta“ koja opremi aviona obezbeđuje sve potrebne pokazatelje za sletanje.
Dosad su ruski piloti svoje avione na „Kuznjecov“ spuštali isključivo ručno, a letovi po lošem vremenu i noću bili su potpuno isključeni.
Poznati ruski probni vojni pilot Oleg Mutovin, koji je isprobao mogućnosti „Rezistora“ na indijskom nosaču aviona „Vikramaditija“, ocenio je:
„Ništa nema opasnije od sletanja na palubu noću i po lošem vremenu. Kad „Kuznjecov“ dobije opremu za sletanje bez pilota – to će biti veliki proboj. NJegove borbene mogućnosti će biti znatno povećane“.
https://youtu.be/n3QgHYzHhdo
(Fakti)
[adsenseyu5][adsenseyu6]