Ratno vazduhoplovstvo i protivvazduhoplovna odbrana snažniji su za borbene helikoptere Mi-35M, koji u svetu važe za „leteće tenkove“.
Helikopteri Mi-35M, ruskog proizvođača „Rostvertol“ iz Rostova na Donu, prvi put ušli su u naoružanje Vojske Srbije, a za stručna lica iz naše vojske realizovana je obuka u Rusiji sa ciljem adekvatne eksploatacije, tehničkog održavanja i primene ovih moćnih helikoptera, saopštilo je Ministarstvo odbrane.
[adsenseyu1]
„Zbog vrhunskih performansi, ovi helikopteri u svojoj klasi važe za jedne od najboljih jurišnih helikoptera na svetu, namenjenih za izvršavanje borbenih zadataka u svim vremenskim i meteo uslovima“, navodi ministarstvo.
Zastrašujuće tajne o kojima nemate pojma a i vama se događaju ali o njima ne znate ništahttps://t.co/4mKhFVIZ8D
— Webtribune.rs (@WebtribuneRs) August 13, 2020
Osnovna namena helikoptera Mi-35M je izvođenje borbenih dejstava po ciljevima na zemlji, u okviru vazduhoplovne vatrene podrške snagama Кopnene vojske, tj. protivoklopna borba i uništenje neprijateljeve žive sile.
U pomoćnoj nameni, helikopter može izvoditi dejstva i po ciljevima u vazdušnom prostoru, vršiti vazdušni transport ljudstva i tereta, izviđačke i patrolne zadatke, kao i desantiranje timova.
[adsenseyu4]
Zbog velike vatrene moći i snažnog oklopa, helikoptere Mi-35 na zapadu zovu „leteći tenkovi“, a u Rusiji „krokodili“.
Ovaj višenamenski borbeni helikopter poseduje zaštitu od dejstava pešadijskog naoružanja i opremljen je savremenim uređajima za navigaciju, digitalnim pokazivačima, elektronskim indikatorima i osmatračko-nišanskim sistemom.
Novi sistem za osmatranje kojim je helikopter Mi-35M opremljen omogućava pilotiranje u dnevnim, noćnim i složenim meteo uslovima, uključujući let na vrlo malim visinama.
Letovi sa smanjenom vidljivošću i noću mogući su zahvaljujući adaptaciji helikopterske kabine za naočare za noćno osmatranje, što kao i prelazak sa analognih na digitalne instrumente pilotima u mnogome olakšava posao.
[adsenseyu1]
Pilotima Ratnog vazduhoplovstva helikopteri Mi-35 doneli su izazove ovladavanja novim, zahtevnijim sistema u odnosu na one kojima su upravljali do sada, ali i dodatni nivo zaštite.
Borbeni helikopter Mi-35M može transportovati do osam vojnika s punom opremom i naoružanjem do 1.500 kg, dok terete velikih dimenzija može nositi spolja, na specijalnim užadima ili sajlama, do težine od 2.400 kg.
Posada helikoptera, pilot i pilot-operater, smeštena je u tandem-kabinama, sa dvostrukim komandama, a letelica poseduje oklop koji štiti kako posadu, tako i vitalne delove helikoptera.
Za zaštitu od vođenih raketa helikopter je opremljen sistemima za pasivnu i aktivnu samozaštitu. Rezervoari za gorivo obloženi su materijalom koji sprečava curenje goriva i eksploziju pri pogotku, a radi smanjenja infracrvenog odraza na izduvnim cevima motora ugrađeni su sistemi za smanjenje temperature izduvnih gasova. Helikopter Mi-35M poseduje poslednju generaciju avionike i napadno-navigacijskog sistema, kao i optoelektronski nišanski sistem.
[adsenseyu4]
Visoke borbene karakteristike ovog helikoptera ogledaju se i u maksimalnoj brzini od 310 kilometara na sat i operativnoj visini do 5.400 metara, kao i doletu do 460 kilometara, koji sa dopunskim rezervoarima goriva može da bude i do 1.085 kilometara.
Od naoružanja, na helikopteru je u obrtnoj kupoli ugrađen top kalibra 23 mm i uvezan sa sistemom za upravljanje vatrom.
Na svakom krilu Mi-35 može da nosi širok dijapazon naoružanja, uključujući dodatne topove 23 mm, nevođene rakete 80 mm i najsavremenije vođene rakete velikog dometa. U zavisnosti od varijante, moguće je nošenje kombinacije navedenih ubojnih sredstava.
(B92)