Smanjite nivo šećera u krvi i održavajte nivo glukoze uz pomoć ove hrane

Kada imate dijabetes, morate paziti šta jedete. Ali čak i ako nemate ovo zdravstveno stanje, važno je znati da su skokovi šećera i glukoze u krvi usko povezani sa vašom ishranom.

Za neke namirnice postoji veća verovatnoća da će izazvati skokove glukoze od drugih. Čak i ako ste dobrog zdravlja, praćenje skokova može učiniti čuda za vaše opšte zdravlje.

U isto vreme, praćenje uravnotežene dijete i jedenje određene superhrane, poput povrća bogatog vlaknima, može pomoći u regulisanju raspoloženja, koncentracije i nivoa energije.

Pratite izbor naših najboljih vesti na Telegramu

Ugljeni hidrati u svojim brojnim oblicima pretvaraju se u glukozu dok se vare, što onda povećava nivo šećera u krvi. Svako je jedinstven po tome kako hrana utiče na njihovo telo, uključujući i vašu reakciju na to koliko brzo nivoi glukoze postaju povišeni nakon konzumiranja ugljenih hidrata.

Određena hrana može pomoći da nivo šećera u krvi bude stabilan. Ali ne postoji mnogo namirnica koje mogu brzo da smanje glukozu.

Ako ste zabrinuti za nivo šećera u krvi, bolje je da pratite kako određeni obroci utiču na nivo glukoze. Takođe možete koristiti sastojke koji će vam pomoći da se osećate stabilnije.

Ispod su namirnice koje mogu pomoći da odmah snizite šećer u krvi ako doživite skok šećera.

Jabukovo sirće
Uparivanje jabukovog sirćeta sa obrocima može pomoći u regulisanju skokova glukoze i održavanju zdravog nivoa šećera u krvi.

Jabukovo sirće se često koristi u mnogim kućnim lekovima za gubitak težine i ravnotežu šećera u krvi. Dr Bindija Gandi, doktor integrativne medicine, objasnio je da redovno konzumiranje može pomoći u poboljšanju kontrole glikemije i oksidativnog stresa kod pacijenata sa dijabetesom i visokim holesterolom.

Pošto je veoma kiselo, potrebno je privikavanje. Uzmite najmanje jednu do dve kašike jabukovog sirćeta dnevno i razblažite ga u čaši vode da ublažite kiselost.

Cimet
Cimet je začin koji takođe može pomoći u održavanju nivoa šećera u krvi.

Podaci iz dve studije sugerišu da je cimet poboljšao šećer u krvi kod manjeg broja pacijenata. Iako to nije standard nege, možete koristiti u umerenim količinama da poboljšate opšte zdravlje.

Dodajte ovsene pahuljice sa cimetom za doručak ili dodajte malo grčkog jogurta za brzu i zdravu užinu. Takođe možete dodati cimet u smuti bogat vlaknima kako biste održali nivo energije stabilnim i izbegli skokove glukoze.

Hrana bogata vlaknima
Generalno, hrana bogata vlaknima je dobra za vas.

Kao bonus, dijetalna vlakna takođe mogu pomoći u održavanju zdravog nivoa šećera u krvi. Vlakna pomažu da se osećate siti, a istraživanja takođe sugerišu da mogu pomoći u balansiranju šećera u krvi.

Praćenje dijete bogate vlaknima može pomoći u poboljšanju „ravnoteže šećera u krvi i koncentracije lipoproteina ili holesterola kod pacijenata sa dijabetesom“, rekao je Gandi.

 Dodajte u ishranu superhranu bogatu vlaknima poput čia semena, lanenog semena, mahunarki, sočiva ili lisnatog povrća.

Piskavica
Piskavica je aromatična biljka koja je ukusna i dolazi iz porodice detelina. Dodajte piskavicu raznim jelima kako biste uravnotežili nivo šećera u krvi.

Međutim, trebalo bi da izbegavate piskavicu ako dojite jer može uticati na snabdevanje majčinim mlekom.

Inače, piskavica je odličan dodatak uravnoteženoj ishrani. Prema studijama, ishrana bogata piskavom može pomoći u poboljšanju tolerancije na glukozu, smanjenju glukoze u urinu i poboljšanju ukupnog holesterola i triglicerida.

Hrana sa visokim sadržajem proteina

Uključivanje proteina u izbalansiranu ishranu pomoći će vam da podstaknete vaše mišiće i nivo energije. Bez obzira da li se pridržavate ishrane biljne ili mesne, hrana bogata proteinima može pomoći u održavanju normalnog nivoa šećera u krvi.

Dr Gandi je objasnio da ishrana bogata proteinima pomaže u snižavanju šećera u krvi nakon što jedete. Takođe dugoročno balansira vaš insulin mnogo bolje.

Izvori proteina životinjskog porekla uključuju jaja i losos. Ako više volite biljne izvore, jedite više čia semena, semena konoplje, mahunarki, sočiva i orašastih plodova.

Umesto da jedete obrok bogat ugljenim hidratima, uključite porciju proteina da biste držali nivo šećera u krvi pod kontrolom. Dodavanje životinjskih proteina u obrok pomaže da se „najviše utiša reakcija glukoze“, rekao je Džejms.

Za vaš sledeći obrok bogat proteinima, dodajte piletinu u sendvič sa salatom da biste proizveli niži odgovor glukoze nego što jedete samo sendvič sa salatom ili možete dodati lososa kako bi samnjili glikemijski skok.

Evo i drugih zdravih načina da prirodno regulišete šećer u krvi.

Jedite veće obroke ranije tokom dana, poput doručka ili ručka.

Umesto da često jedete velike obroke, jedite više zdravih grickalica tokom dana.
Ostanite hidrirani i pijte puno vode.
Uzmi probiotik.

Upravljajte unosom ugljenih hidrata kako biste izbegli povećanje nivoa šećera u krvi.
Vežbajte kontrolu porcija ako vam je potrebna pomoć u regulisanju unosa kalorija i održavanju zdrave težine.
Idite u šetnju nakon obilnog obroka.

Upravljajte svojim nivoima stresa.
Pokušajte da redovno vežbate. Ovo takođe može pomoći u kontroli težine.
Spavajte dovoljno svake noći. Ovo vam pomaže da se osećate odmornije i održavate nivo glukoze.

Webtribune.ts