Grickalica koja pomaže da se reguliše pritisak i šećer, smanjuje rizik za razvoj raka dojke

Semenke bundeve zdrava su tradicionalna grickalica. Kada se oljušte, ostaju prekrivene zelenkastom opnom koja je najbogatija nutrijentima. Mogu se jesti sirove ili pečene, a prodaju se ili s ljuskom ili već oljuštene.

Semenke bundeve ne smatraju se visokoalergenom namirnicom, no kao i kod svake hrane, alergija na njih je moguća. Srećom, retka je.

U tridesetak grama semenki ima oko 130 kalorija, 1,7 grama prehrambenih vlakana, 260 miligrama kalijuma, 190 miligrama magnezijuma, 20 miligrama kolina, 2,84 miligrama gvožđa, 2,52 miligrama cinka, 2,35 mikrograma vitamina K, sadrže i fosfor, kalcijum, vitamine E i B2, folate, fitinsku i salicilnu kiselinu, karotenoide itd.

Pratite izbor naših najboljih vesti na Telegramu

Zbog takvog sastava dobre su za zdravlje, a treba istaći nekoliko njihovih najvažnijih učinaka.

● Mogu pomoći u regulaciji nivoa šećera u krvi.

● Kao odličan izvor magnezijuma mogu pomoći u regulisanju vrednosti krvnog pritiska.

● Magnezijum kojim obiluju semenke nužan je i za regulaciju sna pa stoga semenke mogu poboljšati kvalitet spavanja.

● Dobar su izvor antioksidansa, zbog čega ih istraživanja povezuju sa značajnim snižavanjem rizika za razvoj raka dojke, što je bilo najizraženije kod žena u postmenopauzi.

● Odličan su izvor i nezasićenih masnoća, uključujući alfa-linolensku (ALA) omega-3 esencijalnu masnu kiselinu. Postoje snažni dokazi da jedenje semenki, kao deo uravnotežene ishrane, upravo zbog sadržaja ALA kiselina, može biti korisno za srce i prevenciju kardiovaskularnih bolesti.

● Mogu pomoći kod problema s prostatom te u prevenciji i tretiranju nekih tegoba urinarnog sistema.

(živim.hr)