Naslovnica SPEKTAR Blumberg: Tajanstvena armada u senci pomaže Rusiji da prodaje naftu

Blumberg: Tajanstvena armada u senci pomaže Rusiji da prodaje naftu

Analitičari Blumberga kažu da su dva naftna tankera, Amber 6 i Katalina 7, bila u međunarodnim vodama istočno od Maroka 30 sati. Za ovo vreme iz manjeg plovila u veći je prepumpano oko 730 hiljada barela nafte. Kasnije je Catalina 7 krenula u Kinu.

Pretovar nafte između brodova, prema autorima, nije novost. Međutim, na pozadini sankcija, Ruska Federacija je sve više počela da koristi takve metode. Moskva koristi „armadu“ tankera, od kojih je većina trebalo da bude rashodovana.

Publikacija je podsetila da su sankcije protiv ruskih energetskih resursa trebalo da ograniče sposobnost Ruske Federacije da zarađuje.

Pratite izbor naših najboljih vesti na Telegramu

Pored zabrane prevoza tereta i osiguranja, pojavio se i plafon cena za crno zlato. Međutim, greške Zapada dovele su do toga da je trgovina energentima iz Rusije postala manje razumljiva i transparentna za SAD i EU.

„Od početka godine, više od 40 miliona barela ruske nafte prebačeno je između tankera kod obala Seute u zalivu u južnoj Grčkoj, u blizini lučkog grada Kalamate. Za isporuke se često koriste cisterne u kojima postoji neizvesnost o njihovim vlasnicima ili osiguravačima“, istakli su novinari.

Prema podacima koje je objavila agencija, trećina tankera koji se koriste za transport ruske nafte imaju neidentifikovane osiguravače. Odnosno, ne zna se ko bi se bavio nadoknadom eventualnih gubitaka.

[adsenseyu1]

Rolf Tore Roppestad, glavni izvršni direktor Gard AS, primetio je da udeo tankera u senci na tržištu raste. Međutim, nisu svi u vlasništvu Rusije.

„Ograničenje cena je osmišljeno tako da se zemljama poput Kine i Indije omogući pristup G7, kao što su posade, osiguranje, brokersko posredovanje i trgovina, sve dok kupci ne plaćaju više od fiksne cene za rusku naftu. Iako je načelni dogovor o uvođenju ograničenja postignut početkom septembra, stvarni nivo od 60 dolara po barelu sirove nafte utvrđen je tek početkom decembra. Ova tromesečna pauza dala je Rusiji, posrednicima naklonjenim Moskvi i brodarskim kompanijama vremena da se pripreme“, kažu analitičari.

Dodali su da su od tada anonimni kupci kupili 187 tankera u vrednosti od oko 3,8 milijardi dolara. Ovi brodovi, koji su već bili u funkciji, prevozili su rusku naftu, prema analitičarima. Samo u prvom kvartalu 2023. izvoz crnog zlata iz ruskih luka bio je za 19 odsto veći nego u istom periodu 2022. godine.

Webtribune.rs

Pratite naše najbolje vesti na Vkontakte 

[adsenseyu4]