PREOKRET U NEMAČKOJ, UDAR NA GOSPODARE NAFTE: Vozovi sa velikim dometom sa pogonom na vodonik širom Nemačke,

“Prvi svetski“ vozovi sa vodoničnim pogonom su sada u funkciji širom Nemačke: Ekološki motori mogu da pokriju 1.000 kilometara na samo jednom rezervoaru goriva i proizvode samo vodenu paru

Nemačka je izbacila prvi svetski voz na vodonični pogon signalizirajući početak napora da se ospori moć lokomotiva koje zagađuju okolinu dizelom.

Vodonične ćelije za gorivo su više ekološka tehnologija, stvarajući električnu energiju za napajanje baterije i motora tako što mešaju vodonik i kiseonik.

Jedine emisije su para i voda sa viškom energije koja se čuva u jonsko litijumskim baterijama na vozu.

Međutim, to je mnogo skuplje od vozova na bazi fosilnih goriva koji se obično koriste u regionu gde su oni otkriveni.

Dva svetlo plava Coradia iLint voza, izrađena od strane francuskog proizvođača TGV brzih vozova Alstom-a, počela su vožnju na ruti od 100km između gradova Kukshafen, Bremerhafen, Bremerverde i Bukstehude u severnoj Nemačkoj.

Coradia iLint vozovi mogu voziti oko 1.000 km na jednom rezervoaru vodonika, slično dometu vozova na dizel.

Astom se kladi na ovu tehnologiju kao zeleniju, tišu alternativu dizelu na neelektričnim železničkim linijama – atraktivan kandidat za mnoge nemačke gradove koji se bore protiv zagađenja vazduha.

“Prvi svetski vodonični voz ulazi u komercijalnu službu i spreman je za serijsku proizvodnju,“ rekao je izvršni direktor Alstoma Henri Poupart-Lafardž na ceremoniji otkrivanja u Bremerverdenu, stanici gde će se vozovi dopunjavati vodonikom.

Druge zemlje takođe istražuju vodonične vozove, kaže Alstom, uključujući Britaniju, Holandiju, Dansku, Norvešku, Italiju i Kanadu.

U Francuskoj je vlada već rekla da želi da prvi vodonični voz bude na šinama do 2022. godine.

“Naravno, kupovina vodoničnog voza je donekle skuplja od dizel voza, ali je jefitnije za vožnju,“ rekao je za AFP menadžer projekta u Alstomu, Stefan Šrank.

Novi vozovi će se dopunjavati na mobilnoj stanici za punjenje vodonikom.

Vozovi će biti punjeni gasovitim vodonikom iz čeličnog kontejnera od 12 metara visine koji se nalazi pored staza na stanici u Bremerverdenu.

Stacionirana stanica za punjenje na lokaciji Elbe-Veser Train (EVB) bi trebalo da počne sa radom 2021. godine, kada će Alstom dostaviti još 14 Coradia iLint vozova.

Sa oko dva miliona železničkih putnika i oko četiri miliona putnika koji putuju autobusom godišnje, EVB je među najvećim mobilnim provajderima u Elbe-Veser trouglu Donje Saksonije.

Webtribune.rs