Osnivač najveće kineske auto kompanije Vang Čuanfu rekao je da je reakcija zapadnih zemalja i najava uvođenja carina ustvari svedočanstvo snage kineske automobilske industrije jer – ako niste jaki, neće vas se plašiti
Stranci se „plaše“ kineskih električnih vozila, rekao je Vang Čuanfu, predsednik kineske automobilske kompanije BID, ukazujući na napore Evrope i SAD da ograniče uvoz automobila proizvedenih u Kini.
„Ima mnogo političara u drugim zemljama koji su zabrinuti zbog električnih vozila iz Kine“, rekao je Vang u govoru na privrednom samitu u jugozapadnom kineskom gradu Čongkingu, prenosi „Blumberg“.
Osnivač najveće kineske auto-kompanije i milijarder je rekao da je reakcija zapadnih zemalja svedočanstvo snage kineske automobilske industrije.
„Ako niste dovoljno jaki, oni vas se neće plašiti“, rekao je prisutnima.
Očekuje se da će Evropska unija u narednim nedeljama objaviti carine za kineske električne automobile nakon istrage o subvencijama za električna vozila u Pekingu.
Pretpostavlja se da će to verovatno naštetiti malom, ali rastućem uvozu ovih vozila u Evropu.
Trgovinske tenzije se nastavljaju, jer je Kina nagovestila da će uzvratiti carinama od 25 odsto.
Podaci o prodaji koje je objavio Datafors pokazuju da električni automobili kineskih brendova kao što su MG Motors i BID imaju udeo od nešto manje od devet odsto električnih vozila prodatih u Evropi prošle godine. Očekuje se da njihov udeo poraste i da do 2027. godine čine petinu prodatih vozila u ovoj kategoriji.
BID je postao dominantan igrač u industriji električnih vozila, nakon što je obustavio proizvodnju automobila isključivo sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem početkom 2022. Do prošle godine, auto-gigant iz Šenžena napravio je i prodao tri miliona električnih i hibridnih vozila i tako prestigao prvih deset na listi svetskih proizvođača automobila po prodaji.
Vang je u svom govoru pozvao industriju da prihvati veću konkurenciju ako želi da upravlja prelaskom na električna vozila.
Poslednjih meseci, BID je vodio novi rat cenama u Kini, smanjujući cene svojih električnih vozila i plag-in hibrida širom sveta. Kompanija je ciljala tradicionalne proizvođače automobila kao što su „Tojota Motor Korp“ i „Folksvagen“ AG , sa sloganom „struja je jeftinija od nafte“.
Vang je dodao da su električna i hibridna vozila na putu da prestignu konvencionalne motore.
„To je najvažniji i nezaustavljiv trend“, poručio je Vang.
(rt.rs)
Najnovije i najvažnije vesti i analize na našem Telegramu – Prijavi se