“Hrvatski, privatni smeštaj nije dostojan da primi strane turiste”; “Ne možeš nameštajem iz 80-tih očekivati prihod”; “Svaka šuša izdaje krevet i sobe”; “Ne može Hrvatska živeti samo od turizma”, “Turisti nose gorivo sa sobom”… Izjave su koje čitamo u medijima i komentarima sumnjivih komentatora koji organizovano potvrđuju napisano.
Šta se zapravo događa? Redakcija je hitno pozvala više osoba i preduzetnika u Hrvatskoj. Želeli smo da saznamo o čemu se zaista radi. Da li su smeštaji katastrofalni i ima li opravdanja za takvu “promociju” straha.
[adsenseyu1]
Odgovor koji smo dobili nas je šokirao. Sve koje smo zvali ljutito govore da je sezona pobacila, iako vlasti kažu da nije. Nije im jasno zašto se laže. Dovoljno je prošetati našim turističkim destinacijama i proveriti situaciju.
U vezi sa privatnim smeštajem svi naši sagovornici su saglasni.
“Na gostu je da bira i odlučuje, a ne na vlastima. Svaki smeštaj ima svog klijenta. U Hrvatsku ne dolaze samo srednja i bogata klasa, sa jahtama i avionima, nego i radnici i studenti. Ovu grupu turista ne interesuje previše imaju li u sobi TV LED od 60″ i đakuzi, nego naše more i socijalni kontakt.
U slučaju da traže smeštaj preko svetski poznatog posrednika, koji nudi sve i svašta, pa čak i sobe sa ugrađenim skrivenim kamerama, onda bi vlasnici tih smeštaja bili kul i poželjni. Očito je nešto drugo u pitanju”, završava ljutito i iskreno naš sagovornik.
Želeli smo da čujemo i drugu stranu koja nudi kvalitet, kapital i turističku strategiju. Kontaktirali smo jednog stranog turističkog operatora. Postavili smo mu konkretno pitanje zašto iznenada imamo sličnu “propagandu” u Hrvatskoj.
Osoba s kojom smo razgovarali, a koju odlično poznajemo, samo se slatko nasmejala i objasnila nam:
“Hrvatska će u sledećih 20 godina biti najveće turističko gradilište u Evropi. To nisu moje reči, nego studije koje vidim i koje kruže unutar struke. Očigledno neko želi da ukloni konkurenciju s terena, jer privatni smeštaj pokriva veliki deo današnje potražnje. Ljudi biraju ono što im marketingom nametnemo, a ne ono što im treba.
Kako da promovišemo hrvatsku obalu i hrvatsko more, kada turisti preko interneta u pet minuta pronađu smeštaj pet puta jeftiniji nego u jednom hotelu u koji smo uložili silan novac. To nije naš interes. Čekamo momenat kada ćemo krenuti. Sada još nije vreme.”
[adsenseyu4]
Iskrenost našeg sagovornika nas je šokirala. Dobili smo konkretan i logičan odgovor. Pobačaj turističke sezone treba iskoristiti i obeshrabriti vlasnike privatnog smeštaja.
Metoda je vrlo jasna. Unesi pesimizam i obeshrabri bilo kakvu borbu potrebnu za život i preživljavanje.
Verovatno se mali vlasnici ne uklapaju i ometaju velike planove. Međutim, niko ne govori šta će biti sa njima. Jesu li im u budućnosti namenili spremanje soba i čišćenje ili kartu za Nemačku? Izgube li autonomiju, koju im je nudio privatni smeštaj, verovatno će se naći u krizi. Idealna situacija za jeftinu kupovinu nekretnina.
Možda smo malo preterali u “planovima”, ali nas prošlost uči da ništa nije slučajno. Pogotovo, kada osobe iz struke svojim rečima nude argumente za ovo što zamišljamo.
(logicno.com)