Naslovnica SPEKTAR Nove teorije o misterioznom obaranju drugog „ruskog avaksa“: Evo šta se dešava…

Nove teorije o misterioznom obaranju drugog „ruskog avaksa“: Evo šta se dešava…

Kako vreme prolazi nakon obaranja drugog aviona za rano otkrivanje i upozoravanje A-50U, jedino je jasno da ništa nije jasno.

Razne teorije o tome kako se incident dogodio neprestano se pojavljuju, ali nijedna ne nudi definitivan odgovor. Sada se, osim A-50, spominje i moguće učešće drugog aviona, iako se ta letelica još nije identifikovala.

Prva teorija tvrdi da je A-50U oboren raketom PVO iz ruskog raketnog sistema, navodno lansiranog iz okoline Mariupolja. Druga teorija sugerira da je moguće da je u pitanju ukrajinski PVO, možda čak baterija MIM-104 Patriot postavljena na prvu liniju fronta. Međutim, ostaje nejasno kako bi letelica mogla biti pogođena nad Azovskim morem, a zatim pasti na teritoriju Krasnodarskog kraja.

Nova teorija koja je prešla u ruske medije i analize implicira mogućnost korišćenja sistema dugog dometa S-200 ili čak spekulaciju o prolaženju ukrajinskog aviona Su-27, ili možda čak ranijeg prispeća aviona F-16.

Ukrajina je prošle godine počela intenzivno koristiti modifikovane rakete S-200 za napade na zemaljske ciljeve. S-200 je jedan od najvećih PVO sistema ikada konstruisanih, prvi put predstavljen svetskoj javnosti u novembru 1963. godine. Bio je poznat i kao „protivraketna raketa“ i nalazio se u sastavu Sovjetske vojske, u Raketnim trupama PVO.

[adsenseyu1]

Raketni sistem S-200 predstavlja ključni deo protivvazdušne odbrane, sa svakim bataljonom koji obuhvata šest nepokretnih lansera i odgovarajuću infrastrukturu za rad. U središtu sistema nalazi se P-35 radar, poznat i kao SQUARE PAIR, koji igra ključnu ulogu u ranoj detekciji vazdušnih ciljeva. Osim toga, svaki bataljon opremljen je naprednijim radarom P-35M za pretragu i identifikaciju ciljeva, kao i za vođenje raketa.

P-35M radar je impresivan uređaj sa dometom pretrage od 320 km i integrisanim IFF (Identifikacija prijatelj-neprijatelj) sistemom, što omogućava precizno praćenje i identifikaciju vazdušnih ciljeva.

Sa druge strane, radar SQUARE PAIR fokusiran je na vođenje raketa ka ciljevima, pokrivajući domet od 270 km. Ovi radari rade u tandemu sa drugim sistemima za osmatranje i određivanje visine leta letelica, što omogućava sistematsko i efikasno praćenje vazdušnog prostora.

Što se tiče samih raketa, S-200 koristi jednostepeni sistem sa četiri spoljna buster-a koji pokreću raketu. Ove rakete imaju impresivne karakteristike, uključujući minimalni domet od 60 km i maksimalni domet od 270 km. One su sposobne da ciljaju velike i vrlo pokretne mete, kao i one koje se kreću ekstremno brzo.

Ceo sistem je pažljivo integrisan, sa radarima koji prikupljaju podatke o ciljevima i prosleđuju ih lanserima, koji zatim lansiraju rakete ka odgovarajućim metama. Ovo omogućava efikasno dejstvo protiv vazdušnih pretnji na znatnim udaljenostima.

Radio-komandno vođenje primenjuje se u početnoj i srednjoj fazi leta rakete, dok se u završnoj fazi aktivira radarsko samonavođenje. Bojeva glava rakete može biti visoko-eksplozivna, aktivirana putem signala ili blizinskim upaljačem.

U slučaju kada je raketa opremljena nuklearnom bojevom glavom, koristi se komandno aktiviranje, pri čemu jačina nuklearne bojeve glave iznosi 25 kilotona. Maksimalna brzina rakete je 4 maha, dok težina klasične bojeve glave iznosi 217 kg.

Interesantna je četvrta teorija o ukrajinskom avionu koji je neopaženo iskoristio rupe u radarskoj mreži. Postavlja se pitanje da li je korišćena raketa vazduh-vazduh poput R-27ER (ET) sa dometom od 130 km ili AIM-120 AMRAAM sa dometom od 130-150 km. Takođe, kao opcija se navodi i protivradarska raketa AGM-88 HARM.

AGM-88 HARM je protivradarska raketa srednjeg dometa koja može dejstvovati po radarima koji rade u različitim režimima i frekvencijama. Glava za samonavođenje rakete reaguje na radarsko zračenje u različitim talasnim opsezima, a memorija računara čuva etalone radarskih stanica protivnika radi brze identifikacije.

Za aktiviranje bojeve glave koristi se laserski upaljač. Postoje različite verzije AGM-88, uključujući i AGM-88B i AGM-88C, koje su donosile različita unapređenja u performansama i karakteristikama rakete.

Ruska Federacija je do septembra 2023. godine imala 8 aviona za rano radarsko otkrivanje, upozoravanje i navođenje tipa A-50, koji su modernizovani na verziju A-50U. Međutim, do sada su izgubljena dva aviona, jedan 14. januara 2024. godine, za koji ne postoje dokazi, i drugi 23. februara iste godine.

(Webtribune.rs)

Najnovije i najvažnije vesti i analize na našem Telegramu – Prijavi se

[adsenseyu4]

Pratite tokom 24 sata naše najbolje vesti samo na Vkontakte 
Otvorite novu mrežu Truth Social