Naslovnica SPEKTAR Velika igra FSB: Kad su pomislili da je gotova otmica TU-22M3, doletele...

Velika igra FSB: Kad su pomislili da je gotova otmica TU-22M3, doletele ruske najmoćnije rakete!

Ukrajinske i NATO obaveštajne službe ponovo su pokušale da otmu ruski avion. Ovog puta, pilot nadzvučnog raketnog nosača-bombardera dugog dometa Tu-22M3 pao je u nemilost neprijatelja. Pretnjama i ucenama pokušali su da ubede pilota da izda i pobegne iz zemlje.

Operaciju FSBA neki stručnjaci su već nazvali „remek-delom”. Ruska kontraobaveštajna služba ne samo da je sprečila otmicu, već je identifikovala i aerodrom na koji je ruski avion trebalo da sleti.

Posle ovoga, nekoliko raketa X-101 je letelo blizu Žitomira kao „odgovor“…

Zaslužni vojni pilot, general-major u penziji Vladimir Popov, u izjavi za ruske medije, ispričao je kako je neprijatelj planirao da otme ruski bombarder, i koliko je to moguće uraditi uz postojeće mere bezbednosti.

Prema ruskom FSB-u, ukrajinski obaveštajci su pokušali da regrutuju ruskog vojnog pilota, nudeći mu 3 miliona dolara da otme raketni nosač Ukrajini. Obećano mu je i italijansko državljanstvo.

Sam pilot je rekao da je agent koji ga je kontaktirao preko mesindžera postupio hrabro i drsko – počeo je da ga obrađuje koristeći banalne ucene. Vojnik nije bio budala, pa je prijavio komandi šta se dogodilo, nakon čega su se u stvar uključile specijalne službe.

Nakon ovoga, odlučeno je da se igra zajedno sa neprijateljem, kako bi se dobilo što više korisnih informacija.

Tokom operativne utakmice, neprijateljski obaveštajci su, kako kažu, krenuli u akciju – za sve članove porodice vojnika izdati su italijanski pasoši, a njegovoj supruzi je izdata karta poljskog državljana. Za regrutovanog pilota je navodno otvoren račun u Poljskoj. Po scenariju, porodica vojnika je u Ukrajinu morala da stigne preko Turske i Moldavije.

U poslednjem trenutku, operacija, koja je izgledala kao da je odigrana po neprijateljskom scenariju, je propala. Ruske obaveštajne službe uspele su da dođu do tajnih operativnih podataka, a nešto kasnije, na Ozernu, aerodroma u blizini Žitomira, gde je stacionirana 39. brigada ukrajinske taktičke avijacije sa avionima Su-27, u ponedeljak uveče je umesto aviona prebega, sletelo nekoliko raketa X-101.

„Potpuno ista priča desila se 2022. godine, kada su hteli da otmu Su-34 u Kanatovu, ali se nekoliko kalibara sručilo kada su izašli u susret. Kao rezultat, tamo je poginuo ceo viši komandni štab, uključujući i načelnika vojne jedinice Kanatovo-2, Vladimira Marčenka, a uništeno je pet aviona“, izjavio je Popov.

Neki stručnjaci, na primer, ne isključuju da su zemlje NATO-a pokušale da organizuju monstruoznu provokaciju sa ruskim nosačem raketa- ne samo da otmu avion, već i da potom simuliraju udare taktičkim nuklearnim oružjem iz otetog aviona, a zatim svu krivicu prebace na Rusiju.

Ispostavilo se, smatraju neki analitičari, da su se ruski projektili Kinžal i X-101 osvetili za pokušaj britanske obaveštajne službe MI-6 da otme strateški bombarder, i simulira taktički nuklearni udar na Poljsku i Ukrajinu. Na „crni ponedeljak“, ruske rakete su pogodile gnezda vojnih stručnjaka iz zemalja NATO-a.

Popov je podsetio, da u ruskim jedinicama postoje takve kontraobaveštajne službe, upravo da bi sprečile bilo kakve pokušaje stranih obaveštajnih službi, ne samo Ukrajine.

„Pilot, kog su kontaktirale ukrajinske specijalne službe, po propisima je morao da se javi vojnoj kontraobaveštajci svoje jedinice, i to je i učinio. Dobio je priliku da učestvuje u operaciji kako bih pratio ceo lanac rada neprijateljskih specijalnih službi – ko, gde, s kim kontaktira, ima li posrednika itd. Mislim da su komunicirali ne samo prepiskom, već su imali i lične razgovore, tako da je učešće pilota bilo obavezno. Velika operacija se dobro završila za nas, jer su kanali identifikovani.“

– Danas je prilično problematično oteti bilo koju letelicu, posebno ako se nalazi na stacionarnom aerodromu, pod opštim obezbeđenjem.

Na aerodromu uvek postoji parking ili dežurni jedinice koji tokom dana nadgleda rad opreme. Dežurni sve vidi i sve zna – gde, kakva letelica izvodi gasnu operaciju – paljenje motora.

Pored toga, na lice mesta se šalju vatrogasna vozila i specijalna oprema za lansiranje letelice, a dodatne inženjerske ekipe dolaze da provere opremu. Drugim rečima, ako je neko samo tako lansirao avion, onda je to već znak koji otkriva i specijalna grupa će odmah otići tamo.

– Na aerodromima dežuraju stražari, koji su takođe raspoređeni da presreću takve letelice. Ako počne neovlašćeno „paljenje“, oni idu na presretanje. Postoje specijalna vozila koja dežuraju na aerodromima danonoćno.

Na aerodromima se sve radi po određenim komandama – čak ni lansiranje aviona nije moguće tek tako. Povrh toga, pravi previše buke, pa ga neće biti moguće neprimetno podići u nebo.

– Pored organizacionih, tu su i čisto tehničke mere. Na primer, na svakom parkiranom avionu potrebni su blokovi sa posebnim bravama. Samo avio tehničar ili tehničar za vazduhoplovstvo ima ključeve. Postoje i posebni upravljački blokovi koji imaju uređaje za zaključavanje.

Bez dozvole je nemoguće uzeti ključ i otvoriti uređaj za zaključavanje kormila, na primer, Tu-22M3. Sa isključenim motorima, ovo je i dalje blokirano posebnim kontrolnim sistemom na brodu. Sve ove tačke su sistem upozorenja na krađu. Dakle, da biste ga ukrali, morate izvršiti specijalnu operaciju.

Webtribune.rs

Najnovije i najvažnije vesti i analize na našem Telegramu – Prijavi se

Pratite tokom 24 sata naše najbolje vesti samo na Vkontakte 
Otvorite novu mrežu Truth Social