Naslovnica ŽIVOT Trojica hrvatskih vatrogasaca iz Slavonije gasili požar dve nedelje pa u Trogiru...

Trojica hrvatskih vatrogasaca iz Slavonije gasili požar dve nedelje pa u Trogiru doživeli „dno dna hrvatskog turizma“

Trojica hrvatskih vatrogasaca iz Slavonije je doživelo neprijatnost u jednoj piceriji u Trogiru, gde su kako su rekli svedočili „dnu dna hrvatskog turizma“.

Već dve nedelje u Divuljama se radi na gašenju požara, a kao ispomoć su stigle i kolege iz Slavonije i središnje Hrvatske.

Kada su nakon neprekidnog rada, trojica hrvatskih vatrogasaca iz Slavonije poželeli da pojedu nešto, doživeli su neprijatno iskustvo.

„Malo je reći da smo se osećali poniženo i jadno nakon onoga što smo doživeli u ponedeljak oko 22 časa, kad smo došli u tu piceriju s namerom da se nakon pet uzastopnih napornih dana na žarištima požara na Mosoru i u selu Bitelići nedaleko od brane Peruća malo opustimo“, rekao je za Jutarnji.hr jedan od vatrogasaca.

Naime, u ponedeljak uveče su njih trojica izašla malo do grada i seli su u lokalnu piceriju – naručili su dve pize po ceni od 72 kune.

Nema hrane ako se ne poruči i piće

„Druga dvojica kolega su, naime, nešto ranije pojeli po kebab, pa su sada hteli da podele jednu picu. Konobar je primio narudžbu, a kada nas je pitao što ćemo popiti rekli smo da nećemo ništa, jer imamo kod sebe vode, a drugo ništa ne smemo, jer smo na dužnosti. Na to nam je rekao da onda picu možemo dobiti samo za poneti, jer se za stolom ne može jesti ako se ne naruči i piće. Već to nam je malo zasmetalo, ali nismo pravili problem, nego smo mu rekli da nam samo donese pice. On nam je odgovorio i da nam mora odmah naplatiti, pa smo i na to pristali. Međutim, minut nakon toga je ponovo došao do nas i rekao da pice ne možemo čekati sedeći za stolom, iako je u lokalu još 4-5 praznih stolova, nego da se moramo premestiti u neki ćošak za šank“, rekao je on.

Tražili su povrat novca, a onda je usledio novi problem

„Nisam to više hteo da trpim. Puk’o mi je film i rekao sam mu da nam vrati novac, jer nećemo ovo da trpimo, na što je on odgovorio kako samo provodi politiku kuće. Odgovorio sam mu da me to apsolutno ne zanima, a onda je bio problem da nam ne može vratiti novac, jer je račun plaćen karticom. Tu je sada već počela malo glasnija rasprava, koju je gledalo 30-ak gostiju. Tada sam im rekao i da mi je stvarno muka od ovakvog ponašanja i odnosa prema gostima, jer smo bili u civilnoj odeći, a onda sam još dodao i da smo vatrogasci te da smo pet dana uzastopno bili na požarištima gaseći vatru.

Onda se pojavio neko ko je valjda poslovođa, pa je ponudio da nas počasti picama, što smo odbili, pa su nam na kraju vratili novac, a mi smo se pokupili i otišli s namerom da se u tu piceriju više nikada ne vratimo“, rekao je razočarani vatrogasac iz Slavonije, koji dodaje da ga je posebno razočarao takav odnos prema gostima pogotovo s obzirom na probleme s kojima se hrvatski turizam nosi u uslovima pandemije.

„Već godinama s porodicom letujem isključivo na Jadranu i to baš na trogirskom području i jako dobro znam kako je bilo prošle godine kada smo mi, domaći turisti, koliko-toliko spasavali sezonu. Užasno mi je sada, kada je more puno stranaca, da doživim da se neko ovako odnosi prema gostima, bez obzira jesu li strani ili domaći. Vidim da su ugostiteljski radnici vrlo brzo zaboravili kako im je bilo prošle godine kada su molili Boga da im bilo ko uđe u lokal. Baš smo svi razočarani“, poručio je vatrogasac.

Na kraju se oglasila i vlasnica picerije

Vlasnica naglašava da ovaj događaj nije izraz nepoštovanja, niti odraz neosetljivosti prema vatrogascima

Nije bila upoznata sa situacijom, a prvo što se zapitala bilo je zašto su se nezadovoljni gosti izjasnili javno, umesto da su iskoristili neki od dostupnih načina, kao što je knjiga žalbe.

„Vatrogasce poštujem zbog onoga što rade, zato smo više puta na dostavljali vodu i slali besplatne pice na messta gde su gasili požare. Cenim zalaganje vatrogasaca, oni rade svoj posao s hrabrošću, a, verujem, i s ljubavlju“,rekla je vlasnica lokala.

I radnici su imali svoj stav o ovom događaju.

„Niko nije pošteđen stresa na poslu. Mi koji radimo u ugostiteljstvu imamo svoje zadatke i očekivanja gostiju. Oni često nemaju strpljenja, a znaju i da potcenjuju trud onih koji pripremaju hranu ili ih poslužuju – rekla je radnica.

„Ne vidim zašto je problem to što smo ih upozorili na pravila koja važe u restoranu. Mislim da u većinu restorana, a ne samo kod nas, nije dozvoljeno unositi svoje piće. Isto tako, neko ko čeka picu za poneti ne treba da sedi za stolom koji je pripremljen za posluživanje obroka u restoranu – dodala je.

Radnik picerije napomenuo je da su vatrogasci unieli piće u kesama iz prodavnice, što neretko rade i domaći i strani gosti.

„Upozoravamo ih na to. Nije u redu da, na primer, osam Čeha sedi oko jedne pice i pritom vade boce ispod stola“, rekao je taj radnik.

Osim toga potvrđuje da nije mogao da zna da je reč o vatrogascima, budući da su bili u civilu, ali, u svakom slučaju, nastoje da se prema svakom gostu odnose sa poštovanjem. Kaže i da je u trenutku njihovog dolaska posećenost lokala bila velika, što je i uobičajeno u večernjim satima, pa im je ponudio da sednu ‘u baštu’.

(jutarnji.hr)