Rusija, Indija i Iran organizuju jedinstvenu alternativu Sueckom kanalu. U novembru će ove tri zemlje razgovarati o pokretanju novog transportnog koridora Sever-Jug.
Iranski TV kanal Press TV je istakao da će se on prostirati na 7,2 hiljade kilometara.
Novi projekat će uključivati i železnički i pomorski transport. Proizvodi će biti transportovani iz Indije do iranskog grada Bandar Abas na obali Persijskog zaliva, a zatim u Bandar e Anzali na obali Kaspijskog mora, odakle će morem putovati do ruskog grada Astrahan, a zatim u Evropu železnicom.
[adsenseyu1]
Nova ruta će biti jeftinija i kraća od Sueckog kanala jer će vreme i troškovi prevoza biti smanjeni za 30-40%.
Na primer, u poređenju sa Sueckim kanalom, roba koja se transportuje iz Mumbaja do Moskve novim koridorom će stići 20 dana ranije. Nova ruta će omogućiti godišnji prevoz za 20-30 miliona tona tereta.
Nedavno je indijski ministar trgovine i industrije Sureš Prahu izjavio da je neophodno što pre početi koristiti novi koridor. Prvo eksperimentalno snabdevanje preko nove rute je obavljeno 2014.g oidne.
Ovaj razvoj je usledio jer su američki mediji nedavno napisali da se neke zemlje, poput Rusije, klade na korišćenje klimatske promene u njihovu korist i stiču prednost sa njihovim mogućim posledicama.
Washington Post je napisao da sa napretkom globalnog zagrevanja, Severnomorska ruta može postati neka vrsta Sueckog kanala Rusiji.
Kako se navodi u ovom članku, uz smanjenje arktičke ledene kape i posledice rasta nivoa vode, moguće je da se Svernomorska ruta, koja povezuje Atlantski okean sa Tihim okeanom duž severne obale Sibira, pretvori u neku vrstu kanala, koji će smanjiti troškove transporta iz Evrope do Azije ili SAD-a.
Novine su takođe dodale da će Rusija imati kontrolu nad strateškim putem, ostvarujući prihod od navigacije i usluga lomljenja leda.
Brodovi koji putuju glavnom arktičkom rutom u Rusiji će potrošiti manje vremena na svoja putovanja, što ovu rutu čini mnogo atraktivnijom i finansijski povoljnijom. Topljenje može dovesti do pojave plovnih koridora u pomenutoj oblasti, koje mogu koristiti naftne kompanije.
Webtribune.rs