Kina je napravila još jedan korak napred ka revolucionarizaciji transporta — kineska kompanija XPeng počela je izgradnju prve fabrike na svetu za serijsku proizvodnju letećih automobila pod nazivom AeroHT.
Fabrika se nalazi u gradu Guangdžou, koji se ističe kao tehnološki centar na jugu Kine.
Ovo postignuće označava prekretnicu za XPeng i kinesku tehnologiju, jer je cilj ove fabrike da omogući masovnu proizvodnju i dostupnost letećih automobila, koji su do sada bili samo deo naučno-fantastičnih filmova.
Leteći automobil, kome su kineski inženjeri dali naziv Land Aircraft Carrier, ili „Suhoputni nosač aviona“, zasnovan je na modularnoj koncepciji koja kombinuje dve ključne komponente — osnovni zemaljski modul i leteći modul.
Zemaljski modul ima dimenzije prosečnog minibusa dužine oko pet metara, sa šest točkova i pogonom na sve točkove, što mu omogućava visoku pokretljivost i prilagodljivost različitim terenima.
Dizajniran je da može prevoziti 4-5 osoba, a opremljen je hibridnim pogonskim sistemom koji omogućava ne samo efikasno kretanje već i višestruko punjenje letećeg modula smeštenog u zadnjem delu vozila.
Ovaj inovativni dizajn povećava funkcionalnost i autonomiju automobila, omogućavajući mu kombinovanu upotrebu na zemlji i u vazduhu.
Leteći modul je zaista impresivan — konstruisan kao dvosed, sposoban za vertikalno poletanje i let na maloj visini. Modifikovan sa šest rotora, ovaj modul nudi visoku sigurnost, jer može ostati u vazduhu čak i u slučaju kvara jednog rotora.
Posebna pažnja posvećena je bezbednosti i praktičnosti, omogućavajući i manuelno upravljanje i potpuno autonomni režim autopilota.
Konstruktori su osmislili kokpit sa širokim pregledom od 270 stepeni, pružajući vozačima i putnicima potpunu vidljivost i komfor tokom leta.
Tehnička specifikacija omogućava letećem automobilu maksimalni domet do hiljadu kilometara, što je postignuće koje postavlja nove standarde u industriji i približava mogućnost svakodnevnog korišćenja letećih automobila.
Kineski mediji već ističu futuristički dizajn Land Aircraft Carriera, upoređujući ga sa istraživačkim vozilima koja se koriste u svemirskim misijama.
Po završetku probnog leta ovog vozila, XPeng planira da predstavi svoj leteći automobil široj javnosti tokom javnog leta na aeromitingu u Kini u novembru, dok se prve komercijalne prodaje očekuju već krajem godine.
Cena ovog visokotehnološkog transportnog sredstva procenjuje se na 280 hiljada dolara, što reflektuje njegov napredni dizajn i mogućnosti.
Fabrika će se prostirati na površini od oko 180 hiljada kvadratnih metara i projektovano je da proizvodi do 10 hiljada modula godišnje.
Ovo znači da Kina postaje pionir u oblasti serijske proizvodnje letećih automobila, što bi moglo da privuče pažnju i dodatne investicije u ovu tehnologiju u budućnosti.
Peking je već počeo da razmatra moguće javne upotrebe XPeng letećih modula. Kineska agencija Sinhua navodi da bi leteći automobili mogli biti od velikog značaja u hitnim situacijama, kao što su spasilačke operacije ili hitna vazdušna dostava medicinskih i drugih vitalnih zaliha.
Ova inicijativa kineskog tehnološkog sektora pokazuje ne samo ambicije Kine u inovacijama, već i odlučnost u izgradnji i unapređenju infrastrukture za masovnu proizvodnju proizvoda koji spajaju mobilnost i tehnologiju budućnosti.
XPeng AeroHT, sa svojom naprednom tehnologijom i modularnim pristupom, obećava da će redefinisati koncept transporta i otvoriti nova vrata za razvoj letećih vozila kao integralnog dela saobraćajne infrastrukture.
Webtribune.rs
Najnovije i najvažnije vesti i analize na našem Telegramu – Prijavi se