Naslovnica IZA OGLEDALA ŠOKANTNO OTKRIĆE O NESTALOM MALEZIJSKOM AVIONU: Podaci o navigaciji HAKOVANI a pronađeni...

ŠOKANTNO OTKRIĆE O NESTALOM MALEZIJSKOM AVIONU: Podaci o navigaciji HAKOVANI a pronađeni delovi aviona PODMETNUTI

76i767667

Francuska policija ispituje da li su navigacioni podaci u nestalom malezijskom avionu na letu MH370 možda hakovani radi prikrivanja putanje kojim je krenuo pre nego što se srušio u okean.

Zbog „protivrečnih“ sirovih navigacionih podataka u izveštaju malezijske vlade, istražitelji su hteli ponovo da prouče sirove podatke koje su prikupili „Boing“ i Federalni istražni biro. Osim toga, identifikovali su „treći entitet“, koji možda takođe ima korisne podatke i možda proizvodi softver koji je mogao da hakuje satelitsku jedinicu za komunikaciju letelice sa zemljom.

Štaviše, postoje opravdani razlozi za detaljniju istragu o nekoliko „radoznalih putnika“, uključujući i malezijskog astronautičkog stručnjaka, koji je sedeo neposredno iza jedinice za satelitske podatke (SDU).

U slučaju da je neko hakovao jedinicu, podaci su mogli da budu izmenjeni ili obrisani, što znači da se avion možda srušio mnogo dalje od mesta koja su do sada pretražena.

Novu teoriju izneo je Gislen Vatrelo, Francuz koji je izgubio suprugu i dvoje dece osmog marta 2014, kada je nestao avion „Malejžan erlajnsa“ sa 239 putnika i članova posade.

[adsenseyu5]

On tvrdi da je nove detalje saznao od sudija koje prate istragu francuske Žandarmerije za avio-transport (GTA).

On otkriva da su predstavnici GTA hteli da otputuju u Sjedinjene Države da bi proverili do kakvih su podataka došli „Boing“ i FBI, uključujući i podatke iz kućnog simulatora leta pilota aviona Zaharija Ahmada Šaha, ali da je put više puta otkazan zbog „klauzula o poverljivosti“ i zaštite „Boingovih“ industrijskih tajni.

Malo smo ljuti i sada je dosta, vreme je da SAD stvarno počnu da sarađuju s nama po tom pitanju – rekao je Vatrelo.

– Neophodno je da odemo tamo zato što postoje tri entiteta koja imaju informacije, koje su važne da bismo shvatili šta se stvarno desilo na tom letu – dodao je on.

Istražitelji takođe planiraju razgovor s „trećim entitetom“, neimenovanom američkom kompanijom, kako bi stekli uvid u njihove podatke i proverili da li njihov softver može da hakuje satelitsku jedinicu u avionu.

– Glavni trag su podaci Inmarsata. Ili su pogrešni, ili su hakovani, ali ti satelitski podaci su od ključnog značaja za otkrivanje putanje letelice – rekao je Vatrelo.

Prema njegovim rečima, putnici koji su važni za istragu su Iranac, koji je od prijatelja na Fejsbuku tražio da se mole za njega nekoliko dana pre leta, dva Ukrajinca i Amerikanac sa „atipičnim profilima“.

[adsenseyu6]

Stručnjak za avijaciju Viktor Janelo, međutim, tvrdi da bi saznanje da je neko hakovao SDU da bi promenio putanju aviona značilo da su delovi olupine koji su do sada nađeni tu namerno ostavljeni.

– Sumnja u podatke na Inmarsatu dovodi u pitanje i da su nađeni delovi zaista ostaci nestalog aviona – napisao je u svom blogu posevećenom nestanku MH370.

Ovo je prvi put da je vladin istražni organ ozbiljno razmatra mogućnost hakovanja satelitske komunikacije u kombinaciji sa namernim ostavljanjem delova olupine.

Janelo sumnja da bi „Boingovi“ podaci pružili bilo kakve nove informacije, kao i u to da bi FBI otkrio još neke informacije.

(dailymail.co.uk)

[adsenseyu5]