[adsenseyu3]
Nauka dokazuje da je zaboravljanje sinonim za inteligenciju. Prema istraživanju Univerziteta u Glazgovu, osobe koje zaboravljaju stvari dok su u žurbi, uspešnije su u rešavanju problema i u obavljanju više stvari istovremeno.
Prema istraživanju profesora Edvina Robertsona sa Univerziteta u Glazgovu, oni koji brže zaboravljaju fleksibilniji su i lakše usvajaju nova znanja. Zaključak je da je brzo zaboravljanje jedan od znakova inteligencije.
Studija je potvrdila ono na šta su se oduvek žalile osobe sa slabijem pamćenjem, a to je da se ne sećaju određenih detalja zbog mnogih drugih stvari kojima su okupirane njihove misli.
Tim neurologa tvrdi da je zaista tako. Zaboravljanje je istinska i prava funkcija našeg mozga. Ono je neophodno kako bi bilo moguće usvajanje novih informacija i povezivanje već stečenih znanja.
[adsenseyu1]
Čini se da zaboravni ljudi imaju više uspeha u rešavanju problema i lakše se prilagođavaju novim uslovima.
Od ispitanika koji su učestovali u istraživanju u vezi sa zaboravljanjem, zatraženo je da zapamte listu reči od kojih je svaka bila povezana sa brojevima, poput onih koje ukucavamo za PIN kod na bankomatu.
Na primer, zamislimo da reč „kuća“ vezujemo za kod 1234, a reč „konj“ za kod 2589.
[adsenseyu4]
Brojevi su bili povezani sa određenim zvukovima. Eksperiment je pokazao da su reči čiji je zvuk bio sličan ritmu zvuka koda ispitanici lakše pamtili.
Ali, važniji rezultat do kojeg su došli jeste taj što su ispitanici koji su bili uspešniji u vežbi povezivanja reči i brojeva zaboravljali reči sa liste nakon par sati, jer su reči i brojevi brzo izgovoreni jedni za drugim.
Prema mišljenju istraživača, „nestabilna memorija“, odnosno ona zbog koje brže zaboravljamo, omogućava nam da brže učimo. Međutim, osim sposobnosti pamćenja informacija putem asocijacija, zaboravljanje informacija poboljšava i analitičke sposobnosti.
Ljudi koji zaboravljaju u brzini, bolji su u povezivanju uzroka i posledice i brže reaguju na promene okolnosti.
Poenta je da treba prihvatiti proces zaboravljanja kako bismo dozvolili usvajanje novih saznanja.
(redinfoportal)
[adsenseyu5][adsenseyu5]