Naslovnica IZA OGLEDALA Misterija leta 502: Zarobljeni u vremenskom vrtlogu

Misterija leta 502: Zarobljeni u vremenskom vrtlogu

Let 502 jedan je od najčudnijih fenomena ikada zabeleženih u Španiji – dok je avion leteo nad nebom Baskije, jedan neobičan oblak ga je obavio, nakon čega je započeo putovanje kroz vreme.

Karlos Garsija Bermudes, pilot aviona Caravelle 10-R na letu 502, leteo je za Sondiku, u Bilbau, iz Manisesa, Valensija. Dan je bio kao i svaki drugi – miran radni dan.

Let je protekao normalnim tokom, bez komplikacija. Međutim, malo pre nego što je stigao do aerodroma, na nekoliko kilometara od piste, stvorila se čudna magla.

Misteriozni oblak

Uprkos formiranju oblaka, pilot je najavio da će započeti spuštanje, dobivši odobrenje od kontrolnog tornja. Međutim, kada su bili na visini od nešto više od 3.000 metara, obavešten je da ne mogu da slete jer nisu povoljni uslovi.

Pratite naše odabrane najbolje vesti na našem “Telegram” kanalu na Android telefonima preko instalacije na Play Prodavnici ili desktop računarima OVDE

Nemajući drugu opciju, došli su do zaključka da bi trebalo da izmene plan leta i krenu ka aerodromu Santander, udaljen oko 100 kilometara i sa stabilnijim vremenskim uslovima za sletanje.

Ponovo se popeo na 10.000 metara i avion na letu 502 je krenuo ka novom odredištu. Samo 15 minuta razmaka i oni bi bezbedno sleteli.

Ali još jednom se ispred njih stvorio čudan skup oblaka. Vidljivost je počela naglo da opada i posada je postepeno primetila kako je magla počela da „guta“ avion. Odjednom, odsjaj je bio toliko zaslepljujući da su piloti bili primorani da nose zaštitne naočare kako bi nešto vizuelizovali.

U tom trenutku, svi instrumenti na kontrolnoj tabli počeli su da otkazuju; kompasi su se besmisleno vrteli, prekidači su se sami uključivali i isključivali. Prema njihovom kompasu, avion je išao na zapad, što je bilo tačno, ali prema kilometraži, nisu se kretali.

Pokušali su da komuniciraju sa kontrolnim tornjem, ali je sva radio oprema bila blokirana. Nisu imali komunikaciju ni sa jednim aerodromom. Brojač milja je još više doprineo panici – počeo je da se kreće, ali unazad. I to je radio prebrzo. Izgledalo je kao da avion leti u rikverc.

Po prvi put u više od 11.500 sati iskustva kao pilot komercijalnog leta, Bermudez nije znao šta da radi: Nikada nisam video ništa slično.

Vremenski vrtlog

Kada su izašli iz oblaka, vreme se vratilo u normalu. Instrumenti u avionu su zamrli, osim brojača milja koji je stalno očitavao istu udaljenost pređenu pre ulaska u čudan oblak. Kao da se tih 6-7 minuta nikada nije dogodilo, odnosno da nisu prešli ni jedan jedini metar.

Avion na letu 502 sleteo je nekoliko minuta kasnije na aerodrom Santander, gde je posada ispričala svoje iskustvo. Međutim, tamo su otkrili da je njihov let od Bilbaa do Santandera trajao 32 minuta, 17 minuta duže nego što je trebalo.

Kako objasniti ovo neslaganje?

Logično objašnjenje koje je pilot imao za situaciju bio je oblak. Ta tajanstvena magla dovela ih je u svojevrsni privremeni vrtlog koji je, na ovaj ili onaj način, znatno usporio njihov let.

Mnogi inženjeri i piloti su proučavali slučaj, sugerišući da je avion najverovatnije bio zarobljen u nekoj vrsti statičkog naboja. Međutim, nijedno od ovih objašnjenja nije bilo konačno jer su bila previše manjkava.

Webtribune.rs