Episkop zapadnoamerički Maksim kaže da misli da crnogorska vlast nije svesna da se na Zakon o veroispovesti i njegovo sprovođenje ne gleda blagonaklono u svetu.
On je naveo da je dogovor put ka rešenju problema.
„Neprihvatljivo je negiranje istorijskih dokumenata – povelja, hrisovulja, koji nepobitno upućuju na pravog vlasnika. Kada bi sličnu logiku počele da primenjuju neke druge države, Jerusalimska patrijaršija bi ostala bez Svetog groba, Sinajska arhiepiskopija bez manastira Svete Katarine i tako dalje“, rekao je episkop Maksim za list Danas.
[adsenseyu1]
On je rekao da ga postupak crnogorskih vlasti „podseća na anticrkvene poteze revolucionara 1789. koji su konfiskovali imovinu crkve u Francuskoj pa su, na primer, Notr Dam preimenovali u Hram boginje razuma, da bi ga zatim pretvorili u skladište“.
„I dok su u istoriografiji ti potezi ocenjeni negativno, crnogorske vlasti izgleda uče na lošim istorijskim primerima“, rekao je episkop Maksim.
Kako je ocenio, „radi se o prevaziđenim modelima prošlosti“ i „Crna Gora tek sada odležava dečje bolesti francuske revolucije“.
Na pitanje kako objašnjava to da su, ne računajući za KiM nadležnog episkopa Teodosija, kao kritičari državne politike Srbije na KiM u javnosti najglasniji arhijereji iz dijaspore – sa prostora bivše SFRJ i šire, on je rekao kako neki misle da je dovoljno saopštenje Sabora SPC.
„Mislim da jedan deo arhijereja iz takozvane matice – matična srpska zemlja je, recimo, i Hercegovina – smatra da je po tom pitanju dovoljno ono što je saopštio Sveti arhijerejski sabor“, rekao je episkop Maksim.
„Osim toga, mnogi nisu u stanju da sa distance pogledaju na stanje u Srbiji i prepoznaju različite simptome autokratije“, rekao je episkop Maksim.
(Beta)
[adsenseyu4]