Naslovnica SPEKTAR Makron je prvi shvatio: Kina je gigant i u njen voz treba...

Makron je prvi shvatio: Kina je gigant i u njen voz treba uskočiti što pre – EVO KAKO …

Već mesec dana traju rasprave o tome koliko je francuski predsednik Emanuel Makron bio ozbiljan kada je rekao da EU ne može da posluje niti rešava svoje ključne probleme bez Rusije.

„Pri preispitivanju ključnih odnosa, pre svega valja napomenuti odnose sa Rusijom. Znam da su mnogi od vas u svojoj karijeri radili stvari u kojima vas je sve teralo da ne verujete Rusiji. Nakon pada Berlinskog zida te odnose smo, zbog niza nesporazuma, izgradili sa nepoverenjem. Dolazim da revidiram te odnose bez ikakve naivnosti. Ali želeo bih da naglasim nekoliko očiglednih činjenica. Nalazimo se u Evropi. Poput Rusije. A ako u nekom trenutku ne možemo da učinimo nešto korisno s Rusijom, ostaćemo u situaciji potpuno neplodne napetosti. I dalje ćemo imati zamrznute sukobe u čitavoj Evropi. Evropa će ostati poprište strateške borbe između Sjedinjenih Država i Rusije. Mi ćemo i dalje osećati posledice Hladnog rata u našoj zemlji i nećemo stvoriti uslove za veliki projekat obnove evropske civilizacije, o kojem sam upravo govorio. Jer sve se to ne može učiniti bez dubokog promišljanja naših veza s Rusijom“, rekao je Makron u svom govoru 27. avgusta 2019. na tradicionalnoj konferenciji ambasadora, koja se svake godine organizuje u Jelisejskoj palati.

[adsenseyu5]

„Pored toga, verujem da je izbacivanje Rusije iz Evrope velika strateška greška. Činjenica je da guramo Rusiju prema izolaciji, što povećava napetosti ili stvara savez s drugim velikim silama poput Kine, što nije u našem interesu. Istovremeno treba napomenuti da su naši odnosi izgrađeni na nepoverenju i to smo dokumentovali. Kibernetički napadi, destabilizacija demokratija, moderni ruski projekat koji je duboko konzervativan i protivi se projektu EU… Koreni svega toga sežu u devedesete i 2000-e, kada se dogodio niz nesporazuma, a Evropa, naravno, nije uspela da odigra svoju odgovarajuću stratešku ulogu i stvorio se utisak da se radi o trojanskom konju Zapada, čiji je krajnji cilj da uništi Rusiju. U Rusiji su se, zauzvrat, oblikovale ideje s ciljem uništenja Zapada i slabljenja Evropske unije. Upravo je to ono do čega smo došli. Ne možemo da se žalimo i možemo da ostanemo u pozicijskom ratu, ali to koči naše interese. Ne zanima nas pokajničko pokazivanje slabosti prema Rusiji, izjavljivanje potrebe da zaboravimo sve dosadašnje nesuglasice i sukobe po svaku cenu i da težimo zatopljavanju odnosa. Ne. Ali verujem da moramo radikalno da revidiramo gramatiku tih odnosa“, dodao je francuski predsednik.

[adsenseyu1]

UGOVOR RUSKE KOMPANIJE UTLC ERA I FRANCUSKE PLATFORME „DELTA 3“

Sada, nakon njegovog govora u kom se dotakao svih gorućih problema u svetu i položaju Francuske u njemu, stiže vest da će železnički terminal u ruskom gradu Kalinjingradu služiti kao mesto povezivanja za železnice između severne Francuske i nekoliko kineskih provincija, uključujući Šangaj. Ova ruta će ojačati francusko-rusku trgovinu i otvoriti nove kanale distribucije u Francuskoj.

Potpisano je novo francusko-rusko partnerstvo u železničkom sektoru u kom je dogovoreno stvaranje železničke veze s projektom „Delta 3“, multimodularnom platformom u Duržu, koju će francuska strana graditi u saradnji sa ruskim železničkim operaterom UTLC ERA i terminalom u ruskom gradu Kalinjingradu.

[adsenseyu5]

“Francuska ostvaruje mnogo trgovine s Rusijom, ali to se danas radi kamionima”, rekao je direktor prodaje projekta „Delta 3“.

Iako železničke veze s Rusijom traju 15 do 20 dana, one su do deset puta jeftinije nego prevoz robe vazdušnim putem.

POVEZIVANJE KINE S POSTOJEĆIM LINIJAMA

Ova ruta će obezbeđivati i brži uvoz robe iz mnogih kineskih provincija, uključujući Šangaj, Jivu ili čak Čongćing. Potonji je najbliži Vuhanu, kineskom gradu 1.500 kilometara zapadno od Šangaja, koji je s Duržom već povezan železnicom kojom upravlja nemačko-kineska zajednička veza DBO.

[adsenseyu4]

Od juna je veza aktivna jednom nedeljno, a nedavno se proširila i na kineski grad Si’an. Voz koji se sastoji od 40 kontejnera dovozi robu proizvedenu u kineskim fabrikama direktno francuskim kompanijama, na primer u Dekatlon.

Nova linija bi mogla da bude pokrenuta već sledeće 2020. godine, navodi izvor koji je dodao kako je desetak kompanija na severu Francuske već zainteresovano za uključivanje u projekat.

“To bi omogućilo, na primer, uvoz delova iz Kine za francuske fabrike automobila, a na drugoj strani slanje delova proizvedenih u Francuskoj, kako bi proizvodi mogli da se sastave u kineskim fabrikama. Te razmene se danas obavljaju avionom”, izjavio je generalni direktor platforme „Delta 3“.

[adsenseyu1]

Ovaj projekat će otvoriti nove mogućnosti distribucije u Francuskoj i olakšati poslovanje i kineskim i francuskim kompanijama, a Rusija, osim što će i sama lakše i brže da posluje sa Francuskom, dobija ulogu železničkog tranzitnog čvorišta koje povezuje Francusku s Kinom.

“Tada ćemo, putem naših železničkih veza, moći da distribuiramo sve što dolazi iz Kine i Rusije na jug Francuske, u Španiju, pa čak i u Beneluks”, dodao je generalni direktor platforme „Delta 3“.

Ovaj projekat se nikako ne uklapa u strategiju „izolacije“ Rusije i Kine, koju je Vašington usvojio kao kategorički imperativ, a nedavno, na samitu u Londonu, u zajedničkoj deklaraciji, potvrdio i NATO.

(logicno.com)

[adsenseyu4]

[adsenseyu5]