KRIJU STRAŠNE STVARI A MI POJMA NEMAMO: Veštačka inteligencija sada razgovorom može naučiti nove reči

fsdbrewtdfskmdssdkm

Mnogo toga je rečeno o veštačkoj inteligenciji u 2017. godini, i došlo je do mnogih neverovatnih razvoja, jer je čovečanstvo gledalo kako prva veštačka inteligencija postaje državljanin jedne zemlje.

Ali, da li smo spremni da pustimo veštačku inteligenciju-robote u naše društvo? Da li smo zaista spremni da ih dočekamo raširenih ruku?

Mnogi stručnjaci su zabrinti zbog veštačke inteligencije, i toga koliko se ona brzo razvija.

Sada su naučnici sa Univerziteta u Osaki, razvili novu metodu koja omogućava veštačkoj inteligenciji da uči reči kroz razgovor.

Ovo je nova era, a veštačka inteligencija brzo uči.

Mnogi roboti, četbotovi, i aplikacije glasovne pomoći su se pojavili poslednjih godina, međutim, u ovim sistemima, kompjuteri odgovaraju na pitanja na osnovu onoga što je unapred programirano. Oni ne mogu da smisle svoj odgovor. Ili barem nisu mogli. Ali, kako stručnjaci žele da veštačka inteligencija postane još inteligentnija, njima je potrebna veštačka inteligencija koja može da vodi složene razgovore sa ljudima.

Postoji još jedan proces u kom kompjuter uči od ljudi postavljajući jednostavna i ponavljajuća pitanja, međutim, ako kompjuter postavlja pitanja samo kao što je “Šta je XYZ?“ kako bi stekao znanje, korisnici će izgubiti interesovanje da razgovaraju sa kompjuterom.

Dakle, grupa naučnika, na čelu sa profesorom Komatanijem, formirala je implicitan metod potvrde kojim veštačka inteligencija stiče kategoriju nepoznate reči tokom razgovora sa ljudima.

Svrha ove metode je da sistem predvidi kategoriju nepoznate reči korisničkog unosa tokom razgovora, kako bi implicitne zahteve za autentifikaciju uputio korisniku i da korisnik odgovori na ove upite. Na taj način, sistem stiče informacije o rečima tokom dijaloga.

U ovom postupku “sistem“ odlučuje da li je predviđanje tačno ili ne, koristeći odgovor korisnika koji prati svaki zahtev, kontekst, koristeći automatske tehnike učenja.

Kako su istakli stručnjaci: “Učinak odluke ovog sistema je poboljšan klasifikovanjem rezultata dobijenih iz dijaloga sa drugim korisnicima.“

Štaviše, stručnjaci napominju da popularni četbotovi na tržištu razgovaraju sa svima na isti način.

Međutim, pošto sistemi za dijalog postaju sve popularniji, biće potrebno da kompjuteri govore učenjem iz razgovora u zavisnosti od situacije.

Rezultati istraživanja ove grupe predstavljaju novi pristup u realizaciji sistema za dijalog, u kom računar može postati inteligentniji kroz razgovore sa ljudima i dovesti do razvoja sistema za dijalog uz mogućnost da odgovor prilagode situaciji korisnika.

Webtribune.rs