Kineska kompanija KATL postala prvi veliki proizvođač automobilskih baterija u svetu koji je predstavio natrijum – jonsku bateriju.
Planirano je uspostavljanje lanca snabdevanja za novu tehnologiju 2023. godine
Kako električna vozila postaju sve popularnija, potražnja za ključnim sastojcima baterija, posebno kobaltom, je narasla. To je podstaklo proizvođače automobila i baterija da traže alternative postojećim glavnim tehnologijama – nikl kobalt aluminijum (NCA), nikl kobalt mangan (NCM) i litijum gvožđe fosfat (LFP) baterijama, preneo je Rojters.
Natrijum-jonske baterije ne sadrže litijum, kobalt ili nikl. Nisu otkriveni detalji o ceni novih baterija.
KATL, vodeći kineski proizvođač akumulatora sa tržišnom vrednošću od skoro 200 milijardi dolara, takođe je predstavio bateriju koja integriše natrijum-jonske i litijum-jonske baterije.
Gustina energije novih natrijum-jonskih baterija i dalje je nešto niža od gustine LFP baterija, rekao je Huang Kisen, zamenik šefa istraživačkog centra KATL-a na onlajn brifingu. Ali, dodao je da se dobro snalaze u hladnim vremenskim uslovima i scenarijima brzog punjenja.
KATL, koji se takmiči sa japanskim Panasonikom i južnokorejskim EL-džijem, ima preko 5.000 istraživača, rekao je njegov predsednik Zeng Jukun na brifingu.
Takođe razvijaju se i druge tehnologije koje integrišu ćelije baterija direktno u okvir električnog vozila kako bi se povećao domet vožnje.
KATL snabdeva vodeće proizvođače električnih automobila, kao što su Tesla, Volksvagen i Geeli.