Zilingo, singapurska modna platforma koja okuplja više od hiljadu trgovaca odećom iz jugoistočne Azije, približava se tržišnoj vrednosti od milijardu dolara.
Na čelu tog rastućeg azijskog onlajn trgovca nalazi se 27-godišnja devojka Ankiti Bose.
Pre pet godina bila je tek mlada analitičarka u investicionoj kompaniji Sekvoja Indija s idejom za pokretanje modnog startapa, a u 2017. godini njen startap već je beležio 1,8 miliona dolara prihoda.
[adsenseyu1]
Početkom februara su u njih 226 miliona dolara uložili i fondovi rizičnog kapitala Sekvoja kapital i Temasek holdings.
Inače, žene kao osnivači startapa u svetu su veoma retke. Gledajući kompanije od barem milijardu dolara vrednosti, od 239 startapa širom sveta, žene se nalaze na čelu njih tek 23.
„Bili smo ekipa od 20 i nešto godina i nismo imali ništa osim sna koji smo odlučili da sledimo“, kaže Bose prisećajući se početaka kada se udružila sa svojim susedom, softverskim inženjerom Druvom Kaporom i preuzela rizik.
Dala je otkaz u kompaniji ‘Sekvoia Indija’ i u Zilingo uložila 30.000 dolara vlastite ušteđevine. Radila je tada i po 18 sati dnevno, kaže.
Pružali su u početku malim trgovcima odećom onlajn platformu preko koje bi lakše dolazili do kupaca. No, razvijanjem softvera uspeli su direktno da povežu dobavljače i tekstilne pogone od Bangladeša do Vijetnama.
Objava proizvoda na stranici je besplatna, a Zilingo svoje prihode ostvaruje naplaćujući proviziju između 10 i 20 odsto na svaku narudžbinu.
Inače, tržište onlajn šopinga jugoistočne Azije koje je lane procenjeno na 23 milijarde dolara, do 2025. godine premašiće i 100 milijardi dolara, procenjuju analitičari Gugl-Temaseka.