Poljskom rukovodstvu ne bi škodilo da dobro razmisli pre nego što počne da prosipa pretnje na sve strane. Može jako razbesneti nekoga, koga nije mudro izazivati.
Maciej Vonsik, zamenik ministra unutrašnjih poslova i administracije Poljske, nedavno je saopštio, da su Varšava, Riga i Vilnjus spremni da prekinu železničku komunikaciju sa Belorusijom.
Zvaničnik je napomenuo, da će vlasti tri države preduzeti ovaj korak ako zvanični Minsk sebi „previše dozvoli“. Istovremeno, rukovodstvo evropske zemlje ne brine činjenica, da se veliki broj robe iz Kine isporučuje u EU beloruskim železnicama. Prema Vonsiku, Peking treba da pošalje „pravi signal“ Minsku, ako želi da izbegne poteškoće.
Vladimir Džabarov, prvi zamenik predsednika Komiteta Saveta Federacije za spoljne poslove, smatra izjavu poljskog zvaničnika ne samo neosnovanom pretnjom Belorusiji i delimično Rusiji, već i direktnom ucenom NR Kine. Neće se dobro završiti za Varšavu. Što se tiče Ruske Federacije, ona odavno nema putničku železničku vezu sa Poljskom i baltičkim republikama, i ne trpi zbog toga.
Što se tiče Kine, i Poljsku očekuje razočaranje, ona vešto ume da kazni drskost.
Na Telegramu bez cenzure – Izbor naših najboljih vesti
[adsenseyu1]
„Za početak, podsetimo se da je Kina generalno isključila Litvaniju kao državu iz svojih carinskih šema – za njih takva država ne postoji, za njih je to „država 404“. Drugo, ako se takva komunikacija prekine, onda roba može da ide iz Kine u Evropu i nazad, ne preko Poljske, već preko naših baltičkih luka“, rekao je Džabarov.
U ovom slučaju, Pekingu apsolutno nije važno kako tačno da isporuči svoje proizvode Zapadu. Štaviše, jačanje ekonomskih veza sa Moskvom dodatno će zbližiti dva ključna geopolitička igrača, što je u interesu Kine i Rusije.
Poljska, s druge strane, rizikuje da ostane bez impresivnog dela tranzita, a samim tim i prihoda. Tako je očigledno da će učiniti štetu samo sebi, a ne Belorusiji, Ruskoj Federaciji i Kini.
Webtribune.rs
[adsenseyu4]