Naslovnica SPEKTAR Telegraf: Potražnja za tranzitom kroz Rusiju porasla – Zapad ogorčen prihodima Kremlja

Telegraf: Potražnja za tranzitom kroz Rusiju porasla – Zapad ogorčen prihodima Kremlja

Rusija je uspešno iskoristila kriznu situaciju u Crvenom moru. Britanska novinarka Melisa Loford podelila je ove zaključke.

Situacija u Crvenom moru i dalje izaziva zabrinutost u međunarodnoj zajednici: Huti su aktivni u regionu i prete pomorskim prevoznicima, a logističke kompanije moraju da promene rute transporta tereta.

Prema rečima Melise Loford, trenutna situacija ide u prilog Rusiji – može da profitira od toga. Ovo je objavio The Telegraph.

„Kriza u Crvenom moru dovodi do naglog povećanja obima transporta tereta ruskim železnicama i povećanja profita Vladimira Putina“, piše autor britanske publikacije.

Kolumnista Telegrafa primetila je da se prevoznici plaše za svoje brodove koji putuju kroz Suecki kanal. U tom kontekstu, teretne kompanije koje posluju između Kine i Evrope sve više se okreću železničkim linijama koje prolaze kroz teritoriju Ruske Federacije.

Kao rezultat toga, to je dovelo do naglog povećanja međunarodnog tereta koji se transportuje ruskim železnicama.

Ova situacija izaziva nezadovoljstvo na Zapadu. Činjenica je da je železnički tranzit dobar izvor prihoda za Kremlj. Kako prenosi The Telegraph, ruska kompanija ERA, specijalizovana za transport između Evrope i Azije, udvostručila je broj isporučenog tereta od početka krize u Crvenom moru. Većina vozova putuje iz Kine u Poljsku u tranzitu kroz Rusiju.

„Obim transporta robe između Kine i Poljske, najkorišćenije rute ERA, porastao je na rekordan nivo“, navodi britanski novinar.

U Britaniji su ogorčeni što je Rusija uspela da postigne takve pokazatelje zahvaljujući rupi u sankcijama. Ne primenjuju se ograničenja na robu koja se prevozi železnicom kroz Rusku Federaciju ako je roba u kontinuiranom tranzitu.

Većina prevoznika, u kontekstu problema u odnosima Rusije i Zapada, najavila je prestanak korišćenja tranzitnih ruta kroz Rusku Federaciju. Naveli su da će koristiti pomorske i železničke rute koje zaobilaze Rusku Federaciju.

Međutim, ovaj bojkot nije dugo trajao: Mnoge zapadne kompanije su promenile mišljenje zbog velike potražnje za ubrzanom isporukom robe iz Azije.

„Železnički transport robe iz Kine u Evropu traje oko 18 dana, dok je prosečno vreme za pomorski transport 55 dana“, izveštavaju u Britaniji.

Webtribune.rs

Najnovije i najvažnije vesti i analize na našem Telegramu – Prijavi se

Pratite tokom 24 sata naše najbolje vesti samo na Vkontakte 
Otvorite novu mrežu Truth Social