OBRATITE PAŽNJU- ISTINA JE: Ovih 10 zdravih namirnica može pomoći u sprečavanju proređivanja kose!

bfgtregtdfghbgxf

Postoji veliki broj proizvoda na tržištu koji obećavaju da pomažu u povećanju gustine vaše kose, sprečavaju opadanje, ili pomažu da ponovo izraste. Ali, da li ste znali da prirodan lek za proređenu kosu može biti jednostavan kao povećanje unosa nekoliko zdravih namirnica?

Proređivanje kose i gubitak kose mogu biti uzrokovani velikim brojem faktora. Jedan od najčešćih uzroka je korišćenje teških, sintetičkih proizvoda za kosu, kao što su boje, ispravljači ili mini val, ili čak šamponi i balzami.

Pet pojačavača testosterona

Spanać je bogat cinkom, čiji je nedostatak glavni uzrok gubitka kose. Cink doprinosi očuvanju zdravog nivoa testosterona, kao i nivou hormona rasta i zdravih mišića.

Crni pasulj je veliki izvor cinka, zajedno sa vitaminom D. Oba ova hranljiva sastojka, ukoliko nisu prisutni u dovoljnim količinama, mogu da doprinesu gubitku kose. Oba su takođe povezana sa proizvodnjom testosterona.

Bademi su bogati vitaminom E, kalijumom, magnezijumom i kalcijumom, koji igraju ulogu u proizvodnji testosterona. Asparagus je takođe bogat vitaminom E i kalijumom – kao i folnom kiselinom, koja je neophodna za proizvodnju polnih hormona.

Losos je bogat selenom, mineralom koji igra ključnu ulogu u proizvodnji testosterona i hormona šitaste žlezde. Tiroidna neravnoteža je još jedan veliki uzrok gubitka kose.

Pet pojačavača estrogena

I kod muškaraca i kod žena, gubitak kose može biti uzrokovan nedovoljnim nivoom estrogena. Ovaj problem se može rešiti konzumiranjem sledećih namirnica, od kojih su sve bogate “fitoestrogenima“ – prirodnim biljnim jedinjenjima koja oponašaju dejstvo estrogena u organizmu.

Proizvodi od soje su najpoznatiji izvori fitoestrogena. Za najbolje zdravlje, konzumirajte prirodnu (najbolje fermentisanu) soju u obliku tofua, tempeha, misoa, natoa ili soja sosa. Seme lana je takođe bogato fitoestrogenima, kao i omega-3 kiselinama. Brokoli je popularna hrana koja je bogata fitoestrogenima poznatim kao lignani, koji se takođe nalaze u pasulju, mekinjama, voću i povrću.

Međutim, fitoestrogeni su takođe povezani sa efektima endokrinih poremećaja u telu i mogu izazvati zdravstvene probleme ako se konzumiraju u prekomernim nivoima. Ako ste zabrinuti za svoj nivo estrogena ili testosterona, treba da se obratite lekaru.

Pored lignana, leblebije su takođe bogate izoflavonoidima, drogom porodicom fitoestrogena. One su takođe bogate vlaknima i proteinima, koji sprečavaju da se nivo estrogena popne previsoko. Ovo balansiranje može biti deo onoga što sprečava mnoge fitoestrogene da imaju štetne efekte sintetičke imitacije estrogena, koje imaju veće šanse da funkcionišu kao endokrini disruptori.

Pšenične mekinje su još jedna namirnica koja je bogata i lignanima i dijetetskim vlaknima. Pored toga što su dobra za vaše srce i varenje, vlakna takođe pomažu i vašoj kosi. To je zato što LDL (“loš“) holesterol vremenom može da ošteti folikulu dlake, a ishrana bogata vlaknima pomaže u smanjenju nivoa LDL-a. Možete dobiti iste efekte od ostalih vrsta mekinja, kao što su mekinje ovasa, raži ili ječma.

Šta ako je vaš problem stres? Hronični stres je veoma opasan, izaziva ne samo gubitak kose, već i povećava rizik od gojaznosti, raka, dijabetesa, srčanih oboljenja, pada imuniteta, smanju gustinu kostiju i mišićne mase, i neravnotežu tiroidne žlezde. Rešite se stresa uklanjanjem hroničnih izazivača stresa, učenjem tehnike relaksacije, vežbanjem i više vremena provedenom napolju, i konzumiranjem zdrave hrane – kao što su neke gore navedene namirnice.

Webtribune.rs