U Rusiji je napravljen unificirani raketni kompleks „Jars“ za različite tipove baziranja, uključujući železničko, izjavio je tvorac balističkih raketa „Topolj-M“, „Jars“ i „Bulava“, generalni konstruktor Moskovskog instituta za termotehniku , akademik Jurij Solomonov.
„Napravili smo raketni kompleks „Topolj-M“, sada „Jars“ za različite tipove baziranja: i za stacionarno i za pokretno i za železničko — svuda je jedna raketa“, izjavio je Solomonov u intervjuu za „Nacionalnu odbranu“.
Prema rečima Solomonova, morski strateški raketni kompleks „Bulava“ za podmornice klase „Borej“ takođe je unificiran sa gorenavedenim raketama po određenim elementima i tehničkim rešenjima.
Projekat izgradnje železničkog nosača balističkih raketa, kompleksa „Barguzin“ i dalje je zamrznut. U krajnjem slučaju, nema zvaničnih informacija da je na njemu rad nastavljen.
Sovjetski borbeni železnički raketni kompleks sa raketom „Molodec“ (voz smrti) prestao je da se koristi 2005. godine prema sporazumu START-2. Naredni sporazum START-3 ne zabranjuje pravljenje novih raketnih kompleksa takvog tipa.
Kako se pretpostavljalo, borbeni voz nove generacije „Barguzin“ je trebalo da se završi 2018. godine, ali je 2017. godine „Rosijska gazeta“ objavila, pozivajući se na izvor u vojnoj industriji, da je rad na njemu obustavljen.
„Baguzin“ predstavlja voz koji se spolja ne razlikuje od običnog teretnog voza. U njegovim vagonima se instaliraju tri interkontinentalne balističke rakete sa 30 bojevih glava, svaka po 550 kilotona. U njemu se nalazi i komandni centar, tehnološki, tehnički i komunikacioni sistemi.
U slučaju pretnje nuklearnim ratom, oklopni voz izlazi na patroliranje i uklapa se sa drugim železničkim vozovima. Nakon naređenja o borbenoj primeni, voz se zaustavlja i sprečava da počne napad.
Krovovi na krovu tri vagona se skidaju, sakriveni mehanizmi sa kontejnerima za rakete podižu se u vertikalni položaj. Za nekoliko minuta se izvodi lansiranje.