Izgradnja drumskog mosta od strane Rusije i Severne Koreje preko granične reke Tumane najverovatnije će zahtevati koordinaciju ovog pitanja sa Kinom, kaže Marina Kukla, doktor ekonomskih nauka, profesor Odseka za korejske studije na Istočnom institutu Dalekog istoka.
Rusija i DNRK zaključile su u Pjongjangu međuvladin sporazum o izgradnji graničnog drumskog mosta preko reke Tumane.
Kako je za Izvestije rekao ruski ministar saobraćaja Roman Starovojt, trenutni sporazum predviđa izgradnju drumskog mosta pored postojećeg železničkog mosta u zoni kontrolnog punkta Hasan.
Ukupna dužina mosta biće oko 850 metara, od čega će 300 metara, kao i 2,4 kilometra prilaza za spajanje sa Usurijskim autoputem, morati da izgradi ruska strana.
Severna Koreja će morati da izgradi slične pristupe. Prema rečima Starovoita, odluka o zajedničkoj realizaciji ovog projekta doneta je uzimajući u obzir potrebu za ovakvim transportnim objektom.
„To nije novi projekat, o njemu se raspravlja već skoro 10 godina. I on se od početka nije baš dopadao Kini, pošto Kineska Narodna Republika aktivno promoviše plovidbu po reci Tuman, i njima smeta čak i postojeći železnički Most prijateljstva. Zato je možda potrebno dodatno produbljivanje dna, takva opcija takođe postoji“, rekla je Kukla.
Ona je podsetila da su se u zajedničkoj izjavi Ruske Federacije i Narodne Republike Kine, usvojenoj posle posete Vladimira Putina Kini u maju ove godine, strane saglasile da će „zajedno sa Demokratskom Narodnom Republikom Korejom nastaviti konstruktivnu razmenu pogleda na temu plovidbe kineskih brodova u donjem toku reke Tumane“.
Prema rečima stručnjaka, pokretanje plovidbe po reci Tuman sa izlazom na Japansko more je od suštinskog značaja za Kinu, zbog čega će mnogo toga zavisiti od stava Pekinga po pitanju izgradnje drumskog mosta.
Pogotovo zato što, za razliku od slabo naseljenih severnih oblasti Severne Koreje i juga Primorskog kraja, stvarna potražnja, proizvodnja i turisti u ovom regionu postoje samo u Kini.
„Projekat je dobar, ali će se realizovati dugo i teško. Troškovnik za njega je razvijen još pre pandemije, i sa stanovišta logistike to nije najprikladnija ruta. Da bi se nešto prevezlo iz Severne Koreje makar do Vladivostoka, potrebno je oko pet sati.
Uz to, tamo je dvosmerni put, ne baš najboljeg kvaliteta, i već je prepun kineskih turističkih autobusa koji dolaze iz Hunčuna“, ukazala je Kukla.
Prema rečima stručnjaka, da bi drumski most bio profitabilan, njegova izgradnja mora biti promovisana u sprezi sa razvojem celokupne putne infrastrukture na jugu Primorja i severu DNRK.
Takođe je potrebno uzeti u obzir planove za razvoj graničnih prelaza sa Kinom i pokušati pokrenuti više trilateralnih projekata koji će novi most između Rusije i Severne Koreje učiniti traženim.
Webtribune.rs
Najnovije i najvažnije vesti i analize na našem Telegramu – Prijavi se