Kineske vlasti započinju veliku industrijsku preorijentaciju koja će do 2030. rezultirati milionom vozila na vodonik. Da li su električna vozila na baterije već zastarela?
Kina već priprema sledeći krug vozila sa gorivnim ćelijama. Pre nekoliko dana, visoki funkcioner Van Gang, bio je vrlo jasan na televizijskom kanalu Bloomberg: “Moramo stvoriti državu u kojoj dominira vodonik”.
[adsenseyu1]
Iako su njegove izjave prošle nezapaženo, Van Gang je ipak na ključnoj poziciji, kada je u pitanju donošenje strateških, kineskih odluka. Radi kao potpredsednik Nacionalnog saveta za razvoj politika. Gang učestvuje u ključnim odlukama o budućnosti kineske ekonomije. Upravo je on, pre dvadeset godina, uverio Vladu Kine da razvija akumulatorsko, električno vozilo.
Danas je Kina najveće svetsko tržište, sa više od milion električnih vozila na ulicama. To je ujedno i najveći proizvođač baterija. Kina želi da smanji svoju zavisnost od nafte i spreči velika zagađenja u gradovima.
“Rešićemo sve probleme”
Odluka da vodonik postane novi nacionalni prioritet, znači da će Kina masovno ulagati. Van Gang smatra da vozilo na vodonik još nije našlo svoje mesto zbog troškova i industrijskih prepreka. “Rešićemo sve probleme koji su sprečili razvoj vozila na gorivne ćelije”, obećava visoki, kineski funkcioner.
Vlada je, u martu ove godine, prekinula podršku električnim vozilima kako bi usmerila svoje resurse na razvoj vozila na gorivne ćelije. Trenutno u zemlji postoji manje od 2.500 vozila na vodonik. Prekretnica od milion vozila mogla bi se dosegnuti do 2030. godine.
Vlada je već uložila ekvivalent od više od 10,7 milijardi evra u tehnologiju gorivnih ćelija i očekuje se da će ponuditi podsticaje za ubrzavanje izgradnje stanica za distribuciju vodonika.
U aprilu je vodeći francuski Air Liquide u partnerstvu sa kompanijom Chengdu Huaqi Houpu razvio stanice za distribuciju vodonika širom zemlje. Osim toga, graditelji Great Wall Motor, Yutong Bus i Foton Motor su ušli u industriju kroz državne podsticaje namenjene istraživanju i razvoju.
U pokrajini Guangdong se već gradi fabrika vredna 1,6 milijardi evra. Plan je da se završi u roku od pet godina, nakon čega će godišnji kapacitet proizvodnje biti oko 160.000 vozila.
[adsenseyu4]
Osim toga, čini se da tehnološki napredak u proizvodnji gorivnih ćelija ubrzano napreduje sa dolaskom novih materijala za zamenu određenih retkih metala, kao što je platina, što bi imalo za posledicu znatno smanjenje troškova proizvodnje.
Kao prvi korak, javni prevoz bi trebalo da ima koristi od planiranog uvođenja vodonika. Centralna vlada namerava da postepeno, svake godine do 2020., na ulice izvede 30.000 “čistih” vozila u 30 gradova, uglavnom na vodonik.
U isto vreme, Kina takođe namerava da testira vodonik u određenim regijama, uspostavom ekosistema koji uključuje proizvodnju obnovljive energije, kao i skladištenje vodonika. “Gorivo” koje se zatim može transportovati u ekonomska središta.
U Francuskoj je napredak na ovom području ubrzan. Prvi autobusi na vodonik u gradu Bruay-la-Buissière (Pas-de-Calais) biće pušteni u pogon od jula ove godine.
(logicno.com)