Tržište maloprodaje u Srbiji uskoro će postati još gušće – ruski diskontni lanac „Fiks Prajs“ (Fix Price) planira da otvori svoje prve prodavnice kod nas do kraja 2025. godine.
Kako saznajemo iz izvora bliskih maloprodajnom sektoru, pripreme su već u toku, a kompanija planira i paralelno pokretanje onlajn prodaje.
Oni koji prate razvoj trgovine znaju – ovo nije prvi pokušaj „Fiks Prajsa“ da se probije na evropsko tržište. Trenutno imaju 44 prodavnice u Letoniji, a sada su rešili da okušaju sreću i u Srbiji. I imaju dobar razlog za to.
Diskontni format koji nudi „Fiks Prajs“ – široka ponuda po veoma pristupačnim cenama – već godinama dobro prolazi među domaćim potrošačima. Samo pogledajte „Lidl“, koji drži ozbiljan deo tržišta, zatim „Merkator“ i „Delez“, koji su takođe jaki igrači. Konkurencija je jaka, ali očigledno je da ima mesta za još jednog.
„Fiks Prajs“ već je počeo da traži ljude u Srbiji – na sajtovima za zapošljavanje pojavili su se oglasi za razne pozicije, uključujući HR stručnjaka, glavnog računovođu i starijeg pravnika. Jasno je da se ekipa za ulazak na tržište već formira.
Iz same kompanije nisu bili preterano pričljivi, ali su potvrdili za „Komersant“ da im je ulazak u Srbiju u planu. Kažu da tržište kod nas savršeno odgovara njihovom modelu – niske cene, masovna prodaja, širok asortiman.
Inače, „Fiks Prajs“ postoji od 2007. godine, a prema najnovijim podacima iz 2024, prihod im je porastao za gotovo osam odsto, na 314,9 milijardi rubalja (oko 3,8 milijardi dolara). Neto dobit? 22,2 milijarde rubalja – za sedam odsto više nego prethodne godine. Deluje da znaju šta rade.
Osim u Rusiji, prisutni su i u Kazahstanu, Belorusiji, Uzbekistanu, Gruziji, Kirgistanu, Jermeniji, Mongoliji, Ujedinjenim Arapskim Emiratima i – kako se navodi u izveštajima – u Letoniji (da, dvaput pomenuto, ali izgleda s razlogom, jer tamo im je evropska baza).
Zanimljivo je da ovo nije prvi ruski trgovinski lanac koji je okušao sreću kod nas. Od 2020. u Srbiji posluje i „Svetofor“, koji pod brendom „Mere“ gradi svoju mrežu po Evropi.
Njihove cene su često znatno niže od konkurencije, što ih čini sve popularnijim među potrošačima koji gledaju svaki dinar.
S obzirom na visoku inflaciju i rast cena koji pogoduje trgovcima, nije ni čudo što je maloprodaja poslednjih godina postala jedan od najprofitabilnijih sektora u Srbiji. A kada dođe još jedan veliki igrač, možemo očekivati i dodatnu borbu za svakog kupca.
Kome to ide u korist? Pa, nama – potrošačima.
Webtribune.rs
Najnovije i najvažnije vesti i analize na našem Telegramu – Prijavi se