Naslovnica IZA OGLEDALA Sumnja da je vojska laserom oborila avion sa 230 putnika

Sumnja da je vojska laserom oborila avion sa 230 putnika

fgf

[adsenseyu2]

Na dan 17. jula 1996. godine, Boeing 747-131 je eksplodirao u vazduhu i pao u Atlantski okean nedaleko od obale Ist Moričesa u Njujorku nakon 12 minuta letenja. Let TWA 800 je leteo od Njujork Sitija za Rim, Italija, sa zakazanim presedanjem u Parizu, Francuska. Svih 230 putnika je poginulo.

Sigurnosni odbor za nacionalni saobraćaj (NTSB) se pojavio na licu mesta idućeg jutra i ubrzo je postalo očigledno da je ova tragedija bila posledica terorističkog napada ili čak vojnog napada na putnički avion. Nekoliko svedoka je opisalo zrak svetlosti koji se kreće ka nebu i eksploziju koja je nastala kad je zrak došao do aviona. Zbog ovakvih navoda svedoka, FBI je takođe pokrenuo kriminalnu istragu.

FBI je poslao 80 specijalnih agenata koji su intervjuisali 130 kredibilnih svedoka, poput nastavnika u školama, vojnog osoblja, pilota, preduzetnika i naučnika. FBI i NTSB su ukupno prikupili 736 izveštaja svedoka. Od toga, ukupno 258 svedoka je videlo zrak svetla, a 38 njih je izjavilo da je zrak dolazio iz pravca zemlje.

„Pogledao sam gore jer je zazvučalo kao munja. Gledao sam pokušavajući da shvatim šta je u pitanju. Tada sam video blesak iz vode. Blesak sa narandžastim plamenom ispaljen je otprilike pod uglom od 45°. Zatim se učinilo kao da je nešto pogođeno. Bilo je to nešto najčudnije što sam ikada video“ – Tom Doerti, svedok pada leta 800.

[adsenseyu4]

Na osnovu dokaza, pojavila se tvrdnja da su eksplozivi oborili TWA 800. Forenzička analiza je pokazala tragove eksploziva u tri odvojena dela aviona. Ostaci su sadržali ciklotrimetilentrinitramin (RDX), nitroglicerin i kombinaciju RDX i pentaeritritol tetranitrata.

Istraživači su prvobitno mislili da su ovo ostaci hemikalija iz 1991. godine, kada je avion korišćen za transport vojnika za vreme Zalivskog rata. Takođe je otkriveno da je avion možda bio korišćen za obučavanje pasa da detektuju eksplozivne naprave oko mesec dana pre tragedije. Sve te teorije su pale u vodu kada je otkriveno da bi ostaci od ta dva događaja nestali već 48 sati nakon potapanja aviona.

Porodice žrtava su od samog početka bile sumnjičave oko procesa istrage i verovale su da NTSB i FBI skrivaju neke informacije od njih. Isto tako, FBI je sprovodio kriminalnu istragu i smatrao je da NTSB ne pruža adekvatne informacije. FBI je slučaj zaključio tek u februaru 1998. godine. Zaključak je bio da nisu pronađeni nikakvi dokazi da je bomba ili projektil oborio TWA 800. NTSB je predstavio svoja otkrića 23. avgusta 2000. godine, kada je otkriveno da je avion oboren nakon eksplozije goriva zbog povećanog napona u centralnom tanku goriva.

Uprkos tome što je pronađeno 95% delova aviona i što su obe agencije navele da nije bilo ničeg neobičnog u padu TWA 800, mnogi i dalje veruju da je u pitanju nekakva teorija zavere.

U jednom trenutku, Mornarica SAD je priznala da su tri njene podmornice bile prisutne u oblasti pada zato što su sprovođene vojne vežbe duž obale Atlantika. Međutim, nije pronađen nijedan dokaz da je Mornarica oborila avion.

[adsenseyu1]

Iako je isključena opcija da je Mornarica SAD odgovorna za obaranje leta TWA 800, veliki broj svedoka je naveo da su videli zrak svetla koji je došao iz pravca okeana, te je istraga morala biti nastavljena. Na kraju krajeva, devedesetih godina je bilo mnogo terorističkih napada na Zapad. Ukoliko Mornarica nije lansirala projektil, moguće je da su to učinili neki teroristi koji su znali da bi Mornarica mogla biti optužena.

Do danas mnogi skeptici i teoretičari zavera i dalje tvrde da nešto zlokobno stoji iza pada leta TWA 800. Što se tiče brojnih navoda svedoka, NTSB smatra da je u pitanju bila samo „optička iluzija“. Ipak, čak ni NTSB ne zna šta je tačno prouzrokovalo eksploziju tanka s gorivom.

Webtribune.rs

[adsenseyu2]