Šta se desi kad prestanete da konzumirate šećer?

hdgfddx

Šećer  se prirodno nalazi u velikom broju namirnica, uključujući voće i mleko. Potpuno isključivanje šećera iz ishrane nije baš jednostavno. Ipak, ukoliko se u potpunosti odreknete šećera, uočićete brojne pozitivne stvari.

Iako su ljudi u zapadnom svetu obučeni da uživaju u šećernim poslasticama i hrani koja sadrži dosta šećera, on nije neophodan za zdrav život. Ukoliko prestanete da jedete sav veštački šećer, primetićete sledeće pozitivne efekte:

  1. Vaša energija će se poboljšati

Ironično, mnogi ljudi posežu za šećerom kada im je potrebna energija i kada su umorni. Međutim, bez šećera možemo povećati energiju prirodnim putem. Drugim rečima, šećer blokira sposobnost tela da održi energiju na maksimalnom nivou. Naravno, bez konzumiranja šećera ne morate da brinete za varijacije šećera u krvi.

  1. Težina će vam se stabilizovati

Što više šećera jedete, više ga želite, ali ne pričamo samo o šećeru u čistom obliku.

Veći deo šećera dolazi iz punomasne hrane sa većim količinama ugljenih hidrata, koja je obrađena i sadrži na tone neželjenih sastojaka. Voće je izuzetak, pošto je gotovo u potpunosti od šećera.

Ukoliko lišite svoj organizam šećera, vaše telo neće morati da rešava problem tih dodatnih kalorija.

Nećete se osećati gladno i počećete da gubite na težini, ili bar vaša težina neće puno varirati.

  1. Vaša creva će efikasnije funkcionisati

Kada bi vaša creva mogla da vam kažu šta žele svakog dana, rekla bi da im treba puno vlakana i minimalna količina nečiste hrane, teške za varenje. Kada prestanete da konzumirate šećer, vi omogućavate svojim crevima i stomaku da resetuju svoju sposobnost obrađivanja hrane. Primetićete i da ćete češće odlaziti u kupatilo… i to nije loša stvar. To znači da se sve vraća na normalno stanje.

  1. Prestaćete da želite šećer

Činjenica je da šećer stvara šećer. Nakon što izbacite šećer iz ishrane, počećete polako da gubite želju da jedete sve u čemu ima šećera. Voće će imati lepši ukus, a parče torte će vam biti isuviše slatko da biste ga pojeli.

  1. Vaša koža će izgledati zdravije

Da li vam je već dosta od toga što vam se akne stalno pojavljuju na licu uprkos svim kremama, losionima i mastima koje koristite? Vrlo je moguće da šećer povređuje vašu kožu iznutra. Mnogi ljudi tvrde da im je koža izgledala lepše i zdravije čim su prestali da konzumiraju šećer.

Jeste li spremni za život bez šećera?

Iako potpuno izbacivanje šećera iz ishrane nije preporučljivo, pogotovo ako ste ga do sada često konzumirali, ne bi bilo loše da smanjite unos šećera za početak. Što pre to učinite, pre ćete moći da uživate u prednostima života bez šećera.

Obzirom na mnoge opasnosti konzumiranja velikih količina šećera, Svetska zdravstvena organizacija je promenila preporučen dnevni unos šećera, savetujući da procenat kalorija od unosa šećera ne prelazi 5%, za razliku od prethodnih 10%.

Počnite od toga što ćete smanjiti unos hrane i pića koja sadrže velike količine šećera. Npr., ako pijete kafu sa šećerom, počnite da je pijete ređe. Vremenom ćete se fiziološki odvići od šećera.

Nemojte zaboraviti da vam je potrebno bar tri nedelje da vam nekonzumiranje šećera pređe u rutinu. Ukoliko vam se tu i tamo desi da baš ne možete da izdržite, pojedite jedan slatkiš i nastavite dalje. Vaša marljivost će biti nagrađena.

Webtribune.rs