Naslovnica SPEKTAR PRVO SIRIJA PA KONAČNI OBRAČUN: Novi ruski MiG-29K lovački avion počinje prve...

PRVO SIRIJA PA KONAČNI OBRAČUN: Novi ruski MiG-29K lovački avion počinje prve borbe u Siriji – VIDEO

[adsenseyu2]

bvsdfsmigncxskfwadasm

[adsenseyu3]

Ruski nosač avion Admiral Kuznjecov je na putu ka Siriji. To će biti njegovo prvo borbeno angažovanje i prvo borbeno testiranje njegovih MiG-29K lovačkih aviona.

MiG-29K je mornarički (palubni) lovački avion 4++ generacije razvijen od strane Mikoyan projektnog biroa. Uz Su-33, avion je sada deo mešovitog krila na Admiralu Kuznjecov, ruskom nosaču aviona koji plovi ka Mediteranu. MiG-29K/KUB verzija je varijanta sa dva sedišta koja se takođe može koristiti kao letelica za obuku.

Prema ugovoru potpisanom 2004. godine, MiG-29K je prvobitno napravljen za indijsku mornaricu. Indija je kupila 45 MiG-29 tokom poslednje decenije da ih postavi na nosače aviona: Vikramaditya i budući INS Vikrant su spremni da postanu prvi indijski autohtoni nosači u 2018. godini. Indija još može da poveća svoju MiG-29K flotu. Mediteransko raspoređivanje je najbolja prilika da se potencijalnim klijentima pokažu mogućnosti mornaričkih (palubnih) aviona.

Avion je u službi ruske mornarice od 2010. godine. Krajem 2015. godine, MiG avijacijska kompanija je ispunila ugovor vlade za isporuku 24 lovačka aviona za mornaričku avijaciju, da se dostave  mornarici pre kraja ove godine. MiG-29K će vremenom zameniti Su-33.

[adsenseyu1]

Lovački avion izgleda kao kopnena verzija MiG-29. U stvarnosti, ovo je potpuno drugačiji avion gde je strana elektronika zamenjena domaćim verzijama, a “prijatelj ili neprijatelj“ identifikacioni sistem u potpunosti obnovljen. Modifikacija je osmišljena za surovost palubnih operacija. MiG-29K ima preklapajuća krila, ojačane strajne organe i kuku za nosača operacija. Može obavljati kratka poletanja i sletanje na malim brzinama.

Avion je u stanju da postigne veoma visoke uglove napada. Ima unapređen ekran i aspsorbujuće premaze koji smanjuju njegovu vidljivost na radaru. Otvorena arhitektura omogućava instalaciju nove opreme i oružja. MiG-29K ima kompozitne materijale i interisani digitalni sistem upravljanja. Ima zaštitu motora od usisavanja stranih predmeta.

[adsenseyu4]

Avion je dugačak 17,3 metra, visok 4,4 metra, sa rasponom krila od 11,9 metara. Maksimalna težina za poletanje je 24.500 kg.

Paket oružja uključuje 30 mm top sa 100 hitaca, RVV-AE iR-73E vazduh-vazduh rakete, Kh-25ML/25MP, Kh-29T, Kh-31G/31A, Kh-35U vazduh-zemlja rakete. Kh-31A je supersonična protiv-brodska raketa otporna na vazdušnu odbranu. MiG-29K je jedina platforma koja je nosi.

Prema planovima, avion može da testira nove Kh-38M rakete u Siriji. Raketa ima preklapajuća krila i rep za unutrašnji prevoz. U zavisnosti od varijante, može imati lasersko, IC ili satelitsko navođenje. Raspon oružja je do 40 km. Brzina je 2,2 maha. Može biti naoružan klaster bojevim glavama, bojevim glavama do 250 kg koje probijaju oklop. Kh-38 ima verovatnoću greške 5 metara.

Mig-29K ima dva RD-33MK motora koja mu daju odlično ubrzanje i maksimalnu brzinu od 2,25 maha. Opremljeni komorom za sagorevanje bez dima i novim digitalnim sistemom za potpunu kontrolu motora (FADEC), dizajnirani su da smanje infracrveni potpis i poboljšaju kamuflažu aviona. Sa 4.56 kg unutrašnjeg goriva, borbeni radijus je 850 km. Može se povećati do 1.300 km sa 3 rezervoara goriva ispod krila.

[adsenseyu5]

Osposobljen je za prijem goriva u letu i za pretakanje sa drugim lovačkim avionima u vazduhu.

Opremljen je višefunkcionalnim radarom Žuk-ME. Sa opsegom detekcije do 120 km, Žuk-ME radar je sposoban za mapiranje i praćenje terena. U režimu praćenja ciljeva, Žuk-ME može da pradi do deset vazdušnih ciljeva, a ažurira 4. U režimu vazduh-zemlja, radar može da detektuje tenk na 25 km udaljenosti, a most na udaljenosti od 120 km, pomorski razarač može biti detektovan na 300 km, dok dve zemljane mete mogu biti praćene odjednom. Radar ima površinu skeniranja po azimutu +/- 85 stepeni i +56/-40 po elevaciji.

MiG-29K ima naprednu aerodinamiku, mogućnost za elektronsko ratovanje i mnoštvo vazduh-zemlja oružja za napad na terorističke ciljeva.

Postavljanje mornaričkih (palubnih) lovačkih aviona u oblastima daleko od domovine je nešto što samo prvoklasna svetska sila može da uradi. Rusija pokazuje da je član tog kluba. Ovo postavljanje će značajno da pojača borbenu sposobnost ruskih snaga angažovanih u Siriji. Jačanje mornarice na Mediteranu podržava politiku čiji je cilj jačanje ruskog uporišta na Bliskom istoku i u Severnoj Africi.

Webtribune.rs

[adsenseyu5][adsenseyu5]

[adsenseyu2]