[adsenseyu2]
Nameće se pitanje zato je javni tužilac naveo lažne informacije? Šta se krije? Disanje pilota ne može da se čuje na snimku crne kutije a na tome se insistira u svim navodnim dokazima.
Plan leta GWI9525 u martu mesecu je bio pravi šok, utoliko zbog toga što je to već peti incident te vrste u proteklih godinu dana. Vrlo je moguće da će statistika bezbednosti komercijalnih letova morati ponovo da se izračuna ako se nastavi ovakav trend.
Čim je došlo do nesreće, ljudi su strpljivo iščekivali detalje. Zanimalo ih je zbog čega bi avion A320 tek tako pao u planine. Pojavile su se neke teorije, ali prvi detalji su ubrzo bili objavljeni.
Kada su u pitanju avionske nesreće, najvažnije informacije se mogu dobiti iz crne kutije. Analiziranje ovih podataka obično traje nekoliko dana ili nedelja, zbog čega je čudno što je već 24 sata nakon nesreće objavljeno da je jedan od pilota napustio kabinu, a da je drugi uzrokovao nesreću.
Odjednom je ova informacija koja se pojavila nenadano brzo postala zvanična priča i istina o onome što se dogodilo avionu, tj. da je kopilot Andreas Lubic namerno oborio avion.
[adsenseyu4]
Nameće se pitanje da li je neko želeo da to postane zvanična priča umesto da se sačekaju rezultati detaljnije istrage.
Međutim, izvođenje detaljne istrage kvare protivrečne priče o pronalaženju jednako važne druge crne kutije. Prvo je rečeno da je kutija pronađena, ali bez kartice sa podacima, a posle je rečeno da sama kutija verovatno nikad neće biti pronađena.
Nakon objavljivanja osnovnih informacija o tome šta se dešavalo u avionu i kako se kopilot zaključao u kabini, dodati su još neki detalji i priča je preplavila mejnstrim medije.
Za samo par dana, kopilot Andreas Lubic je od entuzijastičnog, društvenog i mladog avijatičara postao besni narsistički depresivac koji je imao želju da izvrši samoubistvo, za šta su pronađeni i „dokazi“ u njegovoj kući.
Jedan od podataka koji najbolje „potvrđuje“ samoubilačke namere kopilota jeste njegovo disanje koje se može čuti na snimku crne kutije.
Žerar Arnu, kapetan Air France-a i portparol nacionalnog komiteta za praćenje avijacione bezbednosti, rekao je da postoje tri greške u zvaničnoj priči:
[stextbox id=“alert“ shadow=“false“ bcolor=“FF4112″]
1) Disanje pilota ne može da se čuje na snimku crne kutije. Arnu tvrdi da su avioni A320 prve generacije veoma bučni do te mere da piloti moraju da koriste slušalice kako bi međusobno komunicirali. Arnu smatra da je nemoguće da se na snimku iz crne kutije čuje Lubicovo disanje.
2) Prema zvaničnoj priči, istražitelji su čuli „zvuk“ kvake kojom je Lubic pokrenuo poniranje aviona. Arnu kategorički tvrdi da ova kvaka ne pravi nikakav zvuk.
3) Arnua zanima zašto istražitelji nisu pomenuli da su čuli glasno pištanje vrata kabine, koje se čuje kada se upisuje pristupna šifra u vanrednim slučajevima radi otvaranja vrata od kabine. Osoba u kabini je mogla da spreči osobu koja je ukucavala šifru da uđe u kabinu pritiskanjem ručnog dugmeta za zaključavanje, ali bi se pištanje svakako čulo. To bi bio najbolji dokaz da se jedan od pilota zaključao u kabinu, a ne uzvici i udarci po vratima, koji se nikako ne bi mogli čuti zbog buke u kabini.
[/stextbox]
Nameće se pitanje zato je javni tužilac naveo lažne informacije? Da li se nešto krije?
Rukovođenje ovom istragom pomalo podseća na slučaj leta Egypt Air-a 990. Do te nesreće je najverovatnije došlo zbog nepovoljnog vremena, ali Boing je čitavu stvar objasnio „pilotom samoubicom“ jer im to više finansijski odgovara.
Webtribune.rs
[adsenseyu2]