Nisu samo loša higijena i neredovno pranje krivci za propadanje zuba. Sve češće se pažnja usmerava na ishranu – i to s razlogom.
Određene namirnice ne samo da narušavaju površinu zuba već mogu oslabiti samu strukturu gleđi, otvarajući vrata bržem razvoju problema u usnoj duplji.
[the_ad id=“160134″]
Voće, naročito citrusno, kao i gazirana pića, slatkiši, čak i ne tako očigledni limunov sok ili sirće, sadrže kiseline koje postepeno razgrađuju mineralni sastav gleđi. Rezultat?
Povećana poroznost, što znači da zubna gleđ postaje sve tanja, lomljivija i ranjivija. A kada je gleđ porozna, bakterijama je mnogo lakše da prodru dublje i izazovu probleme koje četkica više ne može da reši.
Šećer, pritom, ima dvostruku ulogu – osim što sam po sebi podstiče deminalizaciju, on je i omiljena hrana za bakterije koje prirodno nastanjuju usnu duplju. Kada ga ima u izobilju, bakterije se razmnožavaju velikom brzinom, formirajući sloj zubnog plaka.
[the_ad id=“160690″]
Taj sloj ne samo da narušava estetiku, već postaje pravi štit pod kojim se bakterije osećaju kao kod kuće.
Ali nije sve tako crno. Postoje i načini da se gleđ obnovi – naravno, ne magično preko noći, ali uz doslednost može da se ojača. Hrana bogata kalcijumom i fosforom, kao što su sveži sir, punomasna riba i zreli sirevi, pomaže u vraćanju izgubljenih minerala.
Ovi elementi ulaze u strukturu gleđi, formirajući kristale koji je čine otpornijom. Kao dodatak, preporučuju se i paste za zube i rastvori za ispiranje sa dodatkom fluora – ne preterano, ali redovno.
[the_ad id=“160691″]
Iako se često zaboravlja, ono što unosimo u organizam ima direktan uticaj na zdravlje usta. Hrana nije neutralna, već ili radi za nas – ili protiv nas. Zato sledeći put kad posegnete za limunadom ili čokoladnim keksom, vredi se zapitati: da li je ovih nekoliko sekundi ukusa vredno dugoročnog oštećenja?
Na kraju, pitanje nije samo estetike, već i kvaliteta života. Jer zubi nisu samo osmeh – oni su odraz onoga kako se odnosimo prema sopstvenom telu.
Webtribune.rs
Najnovije i najvažnije vesti i analize na našem Telegramu – Prijavi se
[the_ad id=“251719″]
[the_ad id=“156431″]
[the_ad id=“156562″]