Evropski regulatori privatnosti kaznili su tehnološkog giganta „Amazon“ sa 746 miliona evra (skoro 890 miliona dolara) zbog nepoštovanja politika zaštite podataka koje važe u Evropskoj uniji, objavljeno je u petak.
Nova kazna proistekla je iz „Amazonove“ zarade u drugom kvartalu, koja je uključivala podnošenje podneska američkoj Komisiji za hartije od vrednosti (SEC) u kojem je detaljno navedena kazna od 746 miliona evra od Luksemburške nacionalne komisije za zaštitu podataka (CNPD).
CNPD je „Amazonov“ primarni regulator privatnosti u Evropskoj uniji pošto kompanija ima sedište u Luksemburgu.
Kazna, koja je izrečena 16. jula i predstavlja oko 4,2 odsto neto prihoda kompanije za 2020. godinu, ekvivalentna je iznosu od oko 887 miliona dolara i predstavlja najveću kaznu ikada izrečenu prema zakonima EU o zaštiti podataka. Najveća kazna do sada iznosila je 57 miliona dolara i izrečena je 2019. protiv popularnog pretraživača „Gugl“.
U obaveštenju datom SEC–u navodi se da je „Amazon“ svojom reklamnom praksom prekršio Opštu uredbu EU o zaštiti podataka. U podnesku su uključene i primedbe koje ukazuju na to da je CNPD dostavio tehnološkom gigantu spisak poslovnih praksi koje je kompanija morala da ispravi kako bi nastavila sa poštovanjem uredbe.
Iako „Amazon“ nije ponudio nikakve detalje o specifičnostima zahteva, u podnesku je podvukao da su optužbe neosnovane i da će biti uložena žalba.
U izjavi za „Verdž“, predstavnik „Amazona“ prokomentarisao je da je kazna „potpuno nesrazmerna“ i da se „odluka koja se odnosi na to kako klijentima prikazujemo relevantno oglašavanje oslanja na subjektivna i neproverena tumačenja evropskog zakona o privatnosti“.
Najnoviji udar evropskih regulatora protiv „Amazona“ usledio je nekoliko meseci nakon što je kompanija za internet trgovinu optužena da je namerno zloupotrebila podatke prikupljene od nezavisnih prodavaca kako bi se takmičila sa manjim dobavljačima u Francuskoj i Nemačkoj.
„Amazon“ se takođe suočava sa nadzorom američkih zakonodavaca koji pokušavaju da promene poslovnu praksu tehnološkog giganta kroz niz opsežnih reformi u oblasti antimonopolskih zakona.
Američki predsednik Džo Bajden više puta je signalizirao da njegova administracija u potpunosti namerava da suzbije tehnološku industriju u okviru većih napora da se spreče monopoli i promoviše veća konkurencija.