Priča o pilotu Hozeu Paganu Santosu i njegovom prijatelju Hoseu Maldonadu Toresu, je ona koja decenijama osvaja NLO entuzijaste.
Dva muškarca su 28. juna 1980-te, leteli na letu N3808H iz Santo Dominga za Portoriko, kada se dogodilo nešto čudno i misteriozno, zbog čega su nestali bez traga.
Do danas su okolnosti njihovog nestanka ostale obavijene velom misterije, ostavljajući mnoge da se zapitaju šta im se zaista dogodilo tog kobnog dana.
U svojoj poslednjoj komunikaciji pre nego što je nestao bez traga, pilot Hoze Pagan Santos je opisao, da je video nešto zbog čega se osećao nelagodno i dezorijentisano.
Pratite izbor naših najboljih vesti na Telegramu.
Nestanak leta N3808H
Prema transkriptima njegovog Maidai radio prenosa, on je izvestio o objektu ispred svog aviona, koji nije bio sličan ničemu što je ikada ranije video. Borio se da pronađe prave reči da to opiše, na kraju se odlučio na „čudno“. Takođe je primetio, da se nalazi na jedan sat od njegove pozicije, što sugeriše da je blizu i potencijalno opasno.
Uprkos najboljim naporima istražitelja, prava priroda objekta i šta se na kraju dogodilo Santosu i njegovom prijatelju, ostaje misterija do danas.
[adsenseyu1]
Događaji koji su se odigrali 28. juna 1980. godine su legenda u svetu NLO entuzijasta. U svojoj poslednjoj komunikaciji, pilot Hose Pagan Santos, opisao je mučan susret sa neidentifikovanim objektom, za koji se činilo da se igra sa njegovom letelicom.
Uprkos tome što je tri puta promenio kurs, objekat je nastavio da se ponovo pojavljuje ispred njega, zbog čega je izgubio orijentaciju i osećao se dezorijentisano. Čak je prijavio da nije siguran u svoju tačnu lokaciju, sugerišući da je predmet na neki način ometao njegove instrumente.
U 20:03 te kobne večeri, svet je dobio prvi nagoveštaj da nešto ozbiljno nije u redu. Sajt Las Mesas i nekoliko drugih aviona presreli su Santosov radio prenos, u kojem je on vidno uspaničen, identifikovao svoj avion kao N3808H i zamolio za pomoć.
[adsenseyu4]
Poziv u pomoć primio je let IB-976 Iberia Airlinesa, koji je pokušao da uspostavi kontakt sa Santosom i Toresom, ali je dočekan tišinom. Dvojica muškaraca su nestala bez traga, ostavljajući za sobom misteriju koja nastavlja da zbunjuje stručnjake i entuzijaste.
Osećaj panike i konfuzije u Santosovom radio prenosu Maidai je opipljiv. On i Tores bili su na rutinskom letu od Santo Dominga do San Huan Internationala, kada su naišli na nešto što je bilo sve samo ne rutinsko.
Drhtavim glasom, Santos je pokušao da opiše čudan objekat koji im je pravio toliko nevolja. On je to nazvao „čudnim“, sugerišući da mu je to nešto potpuno nepoznato. Zatim je opisao kako ih je objekat naterao da tri puta promene kurs, što im je otežavalo da se orijentišu.
Dao je konkretne detalje o njihovoj lokaciji i nadmorskoj visini, dajući onima koji će kasnije istražiti incident dragocene informacije za rad. Međutim, bilo je jasno da je situacija ubrzano izmicala kontroli, sa njihovim VOR-ovima koji su bili van frekvencije, a objekat se i dalje zlokobno nazirao ispred njih.
„Idemo iz Santo Dominga u San Huan Internacional… ali smo našli čudan objekat na našem kursu, koji nas je naterao da promenimo kurs u tri različita vremena… imamo ga tačno ispred sebe sada u jedan sat, naš smer je nula sedam nula stepeni… naša visina hiljadu šest stotina nula sedam nula stepeni… naši VOR su se izgubili sa frekvencije…”
Dok se Santosov i Toresov poziv u pomoć širio preko talasa, drugi piloti u toj oblasti brzo su krenuli u akciju, pokušavajući da pomognu na bilo koji način. Let Iberia IB-976 bio je jedan od prvih koji je odgovorio, prenevši poruku San Huan centru u ime N3808H.
Međutim, kada su zatražili od aviona u nevolji da uključi njihov transponder, naišli su na iznenađujući odgovor- Ercoup nije bio opremljen njime. Ovo otkriće je samo dodalo konfuziju i osećaj hitnosti oko situacije, jer su oni koji su pokušavali da pomognu, bili ostavljeni da se bore da iznađu alternativna rešenja.
Let N3808H je odgovorio da Ercoup nije opremljen transponderom. U 8:06 Iberia IB-976 je zatražila njihov pozivni znak i procenjenu poziciju, i dobila ovaj odgovor:
„Trenutno bi trebalo da se nalazimo na oko trideset pet milja od obale Portorika, ali imamo nešto čudno ispred sebe zbog čega gubimo kurs sve vreme, promenio sam kurs u sekundi (nerazumljivo) naš sadašnji pravac sada je tri stotine, opet smo u pravu u istoj stvari, gospodine.”
Nažalost, uprkos svim naporima onih koji su pokušali da im pomognu, za Santosa i Toresa se više nikada nije čulo.
Oprema Atlantske flote uspela je da potvrdi, da se poslednja radarska pozicija N3808H nalazila 35 milja zapadno od Portorika, što je podstaklo operaciju potrage i spasavanja, koja je uključivala razne agencije i osoblje.
Uprkos prednosti poslednjeg radarskog položaja, potraga za N3808H pokazala se opsežnom i na kraju neuspešnom. Uprkos najboljim naporima timova za potragu i spasavanje, nikada nije pronađen nikakav trag letelici ili njenim putnicima, niti objašnjenje za čudan objekat za koji je Santos prijavio da je video.
Sa svojim brojnim čudnim i neobjašnjivim elementima, slučaj N3808H nastavio je da fascinira i intrigira NLO istraživače, koji su sproveli sopstvenu istragu o incidentu. Među njima je i Horhe Martin, koji je otkrio dokumente i obavio razgovore sa svedocima, u nastojanju da bolje razume šta se moglo dogoditi tog kobnog dana.
Martin je u evidenciji tvrdio, da postoje dokazi o zataškavanju od strane vlasti, i da predmet na koji je Santos naišao nije sa ovog sveta, i da je u stvari, odgovoran za otmicu njega i njegovog prijatelja.
Iako istinitost ovih tvrdnji ostaje neuhvatljiva, jedna stvar je jasna- slučaj N3808H je jedan od najubedljivijih i najmisterioznijih primera moguće otmice NLO-a u istoriji vazduhoplovstva, i nastavlja da pleni maštu javnosti do danas.
Webtribune.rs
Pratite naše najbolje vesti na Vkontakte