[adsenseyu2]
Bivši francuski direktor aviokompanije tvrdi da je vojska SAD oborila avion MH370 Malaysia Airlines-a i to zataškala, piše Independent
Mark Dugan, koji je vodio Proteus Airlines, spekuliše da su Amerikanci napali avion jer su se plašili napada u stilu 11. septembra na vojnu bazu u Indijskom okeanu.
On je za francuski magazin Paris Match rekao kako Boing 777 nije pao ni blizu mesta gde su ga međunarodni timovi tražili, već blizu američke vojne baze na britanskoj teritoriji Dijego Garsija.
„U pitanju je veoma moćna vojna baza. Iznenađujuće je da Amerikanci nisu uočili ovaj avion. Bez zalaženja u teorije zavere, postoji mogućnost da su Amerikanci oborili avion“, rekao je Dugon za France Inter.
Njega su zatim upitali kako je moguće, da u današnjem „tehnološkom svetu“, nestane objekat dug 63 metra bez ikakvog traga, aludirajući na to da je postojao razlog da se dokazi sakriju.
Atol Dijego Garsija, koji se nalazi skoro 4.500 kilometara severozapadno od Australije, korišćen je kao vojna baza SAD još od sedamdesetih godina i u njoj se trenutno nalazi 1.700 članova vojnog osoblja.
Mnoge teorije zavere su se pojavile o Dijego Garsija otkad je objavljen nestanak MH370, ali vlada SAD je u više navrata negirala da je avion prošao blizu baze.
[adsenseyu4]
Dugan je kao dokaz naveo svedoke na Maldivima, koji su mu rekli da su videli „ogroman avion kako leti veoma nisko“ ka ostrvu sa plavo-crvenim bojama Malaysia Airlines-a.
Ubrzo nakon nestanka aviona sa 239 putnika iz 15 različitih država, 8. marta, lokalni mediji na Maldivima su izjavili da je na plaži Barah pronađen aparat za gašenje požara koji najverovatnije potiče iz aviona, ali to otkriće nikada nije potvrđeno.
Dugan je rekao kako je MH370 možda otet, te je tako skrenuo ka Dijego Garsija, daleko od svog planiranog leta od Kuala Lumpura do Pekinga.
Što se tiče nestanka aviona sa radara, Dugan navodi da je moguće da je posada isključila sve uređaje zbog vatre.
Zvanični izveštaj o MH370 tvrdi da su putnici najverovatnije umrli od gušenja kada je kabina ostala bez kiseonika, pri čemu je avion vođen autopilotom dok nije ostao bez goriva i sleteo u okean.
Nikakvi novi dokazi o Boingu 777 se nisu pojavili, ostavivši Australijski odbor za bezbednost saobraćaja da uporedi let sa prethodnim katastrofama ne bi li izvukao nekakav zaključak.
Dugan tvrdi da ga je britanski obaveštajni oficir upozorio da je „rizično“ istraživati okolnosti pada MH370.
„Neko zna“, dodao je on.
Direktor Emirates, najveće međunarodne aviokompanije na svetu, takođe se nalazi među onima koji su ponovili Duganova pitanja o dostupnosti dokaza.
[adsenseyu4]
Ser Tim Klark je otkrio svoje sumnje u oktobru, rekavši da ne veruje „da se informacija čuva na nečijem stolu“ i da njegovi elektroinženjeri veruju da avion može da se pronađe iako su mu isključeni komunikacioni sistemi.
Brojne teorije zavere su se pojavljivale u roku od 9 meseci nakon nestanka MH370, uz nekoliko njih koje tvrde da je avion oboren namerno ili greškom u toku vojnih vežbi.
Drugi tvrde da je možda leteo u „senci“ drugog aviona kako bi se sakrio ili kako je za sve kriv pilot samoubica, prevara vezana za životno osiguranje ili neuspela otmica.
Webtribune.rs
[adsenseyu2]