Kada je reč o nasleđu najstarijih civilizacija koje su postojale pre desetina, pa čak i stotina hiljada godina, teško je ne obratiti pažnju na pejzaže koji su se oblikovali mnogo pre zvaničnog postanka čovečanstva.
Danas ćemo govoriti o neverovatnom i neobičnom mestu. Nalazi se u državi Juta, a zove se „Sion“ Nacionalni park. Čak su ga i zvaničnici, šaljivo, nazvali „drevnim metroom“.
Sve je u vezi sa podzemnim kanjonom koji se proteže na više od 24 kilometra. Dubina ovog kanjona doseže neverovatnih 800 metara. Naučnici veruju da su to tragovi vodene erozije.
Na Telegramu bez cenzure – Izbor naših najboljih vesti
Geolozi sa Katedre za geologiju Univerziteta u Juti sproveli su nezavisno istraživanje „drevnog metroa“. Za proučavanje ovog prirodnog oblika koristili su modernu opremu i geološke i topografske aparate. Zahvaljujući brojnim specifičnim istraživanjima, otkrili su mnogo zanimljivih činjenica.
Krenućemo od najvažnijeg – nisu pronađeni nikakvi tragovi vodene erozije. Nikada ovde nije tekao jak potok, a one oznake koje su greškom smatrane tragovima interakcije vode sa zemljom, zapravo su tragovi mehaničke obrade.
[adsenseyu1]
Brazde od vodene erozije bi trebale imati horizontalnu orijentaciju i ostaviti posebne markere, prema kojima se utvrđuje njihovo postojanje. U ovom slučaju, brazde su vertikalne i potpuno identične jedna drugoj tokom mnogih kilometara, osim u područjima gde su se dogodila obrušavanja, klizišta i gde je celokupna slika narušena.
Pomoću topografskih aparata otkriveno je da se ovaj „kanjon“, kako ga sami istraživači nazivaju, proteže duboko u kopno i skriva se ispod okeana. Drugim rečima, dužina ovog oblika od 24 kilometra samo je vrh ledenog brega – trenutno se zna za 2,3 kilometra podvodnog dela.
Za dalje istraživanje potrebni su podvodni topografi, ali to je veoma skupa oprema, pa je istraživanje tunela ispod okeanskog dna, nažalost, zamrznuto.
Profesor sa Univerziteta u Juti izjavio je, da tunel u nacionalnom parku Sion ne može biti geološko stvaranje. Verovatnije je da su to tragovi najstarije rudarske tehnike. Brazde na zidovima tunela ukazuju na to, da to nije bio ručni rad, već mehanički rad velikim aparatom.
Teško je odrediti kada su ovi tuneli napravljeni, starost može varirati od 500 hiljada do 80 hiljada godina, ali ne kasnije. Drugim rečima, to se dogodilo u vreme kada čak ni istoričari nisu beležili tragove tehnoloških civilizacija.
Webtribune.rs
[adsenseyu4]