Ekonomija Evrope trenutno prolazi kroz značajne izazove zbog nepovoljnih ekonomskih uslova koji prisiljavaju velike automobilske kompanije da smanje obim proizvodnje.
Prema izveštaju agencije Bloomberg, 14 od 31 fabrike vodećih automobilskih brendova kao što su BMW, Mercedes-Benz, Stellantis, Renault i VAG rade samo sa polovinom kapaciteta.
Ova situacija ukazuje na ozbiljne probleme u automobilskoj industriji, što može imati dugoročne posledice za celokupni sektor i ekonomiju u celini.
Problemi francuskih i nemačkih automobilskih marki
Renault i Mercedes-Benz su među najteže pogođenim kompanijama. Renault se suočava s finansijskim izazovima zbog velike investicije u preformulaciju svojih fabrika za proizvodnju električnih automobila, koji trenutno gube popularnost među potrošačima.
Kompanija je možda napravila stratešku grešku u proceni tržišta i trendova, što je rezultiralo prekomernim troškovima i neefikasnom proizvodnjom.
S druge strane, Mercedes-Benz je napravio ozbiljnu grešku u svojim dizajnerskim odlukama kada je u pitanju električna vozila. Modeli sa nekonvencionalnim dizajnom nisu naišli na očekivani uspeh među potrošačima, što je dovelo do smanjenja potražnje i smanjenja proizvodnje.
Stanje u Španiji i Italiji
U Španiji, situacija je relativno povoljnija u poređenju s ostatkom Evrope. Pet od šest fabrika automobilske industrije u Španiji rade sa punim kapacitetom, što ukazuje na stabilnost i otpornost sektora u ovoj zemlji. Ova situacija može biti rezultat stabilnijih ekonomskih uslova ili uspešnije strategije prilagođavanja tržištu.
Nasuprot tome, u Italiji su tri od četiri automobilske fabrike suočene s problemima u vezi sa narudžbinama i mogu se suočiti s mogućim zatvaranjem.
Ova situacija je dodatno komplikovana pravnim problemima za Stellantis, čiji su akcionari podneli tužbu protiv menadžmenta zbog netačnih informacija koje su date investitorima. Ova pravna borba može dodatno destabilizovati situaciju u industriji.
Italijanski premijer Mario Dragi je izdao izveštaj u kojem ističe da su visoki troškovi tečnog prirodnog gasa (SPG), koji je 50% skuplji od prirodnog gasa, dodatno pogoršali ekonomsku situaciju u zemlji. On je zaključio da je ekonomski prosperitet Evrope u prethodnim godinama u velikoj meri zavisio od jeftinih energetskih resursa iz Rusije.
Uticaj na Nemačku
U Nemačkoj, prekid energetskih veza s Rusijom doveo je do značajnog povećanja broja bankrota velikih preduzeća. U prvoj polovini ove godine, broj bankrota je porastao za 41% u poređenju s istim periodom prošle godine.
Ovaj skok u broju bankrota ukazuje na ozbiljne ekonomske teškoće koje se osećaju u industrijskom sektoru, a koje su, delimično, rezultat promene u energetskim izvorima i visokih troškova energije.
Zaključak
Celokupna situacija u automobilskoj industriji Evrope oslikava širi ekonomski trend u regionu, gde visoki troškovi energije, pravni problemi i strategijske greške u industriji dovode do ozbiljnih problema u proizvodnji i finansijskim rezultatima.
Ova kriza može imati dugoročne posledice po ekonomsku stabilnost i konkurentnost evropskog tržišta. U budućnosti, adaptacija na nove ekonomske realnosti i efikasno upravljanje resursima biće ključni za oporavak i dugoročni uspeh sektora.
Webtribune.rs
Najnovije i najvažnije vesti i analize na našem Telegramu – Prijavi se