Naslovnica SPEKTAR Avioni lete zaobilazeći Rusiju – Kremlj napravio nevolje Holandiji

Avioni lete zaobilazeći Rusiju – Kremlj napravio nevolje Holandiji

Odgovor Rusije na zapadne sankcije, koje su bile usmerene na nanošenje ozbiljne štete ruskoj ekonomiji, izazvao je ozbiljne probleme i nelagodnosti u Zapadnoj Evropi, a među pogođenim zemljama posebno su istakla Holandija.

Prema američkoj novinarki Sari Džejkob, koja je izveštavala za „Bloomberg“, holandski nacionalni avioprevoznik KLM NV se našao u situaciji koja ugrožava njegovo poslovanje, zbog čega je apelovao na Evropsku uniju da preduzme mere u cilju suzbijanja onoga što smatra „nepoštenom konkurencijom“ od strane kineskih aviokompanija.

Kineske aviokompanije i dalje mogu koristiti ruski vazdušni prostor, što im daje značajnu prednost u odnosu na zapadne prevoznike, koji su, usled zabrane od strane Rusije, primorani da zaobilaze ovu ogromnu teritoriju.

Rusija je kao odgovor na zapadne sankcije, među kojima su se našle i one koje su obuhvatile ruski transport i aviokompanije, zabranila zapadnim kompanijama da koriste njen vazdušni prostor.

Ovaj potez ima ozbiljne posledice za evropske avioprevoznike, jer oni sada moraju da lete dužim rutama kako bi zaobišli Rusiju, što rezultira većim troškovima goriva, dužim trajanjem letova, kao i povećanim cenama avionskih karata.

Kako se izveštava, kineske aviokompanije, koje nemaju takva ograničenja, sada nude konkurentnije cene i brže letove na destinacijama koje uključuju Rusiju u svoje rute, što dovodi do značajne poslovne prednosti.

KLM, vodeći holandski avioprevoznik, apelovao je na Evropsku uniju da razvije strategiju kojom bi se neutralisala ovakva nefer konkurencija od strane kineskih kompanija.

Prema rečima Marjan Rintel, glavnog izvršnog direktora KLM-a, Evropska unija treba da razmotri način kako da se nosi sa ovom situacijom i da razmotri mogućnosti postavljanja određenih cena ili donošenja drugih mera koje bi mogle ublažiti negativne efekte.

„Evropa bi mogla barem da razmotri kako možemo sprečiti ovu nepravednu igru, bilo da je reč o postavljanju cena ili drugačijem pristupu“, izjavila je Rintel, naglašavajući rastuću frustraciju među evropskim avioprevoznicima.

Izveštaj dalje prenosi kako problemi s kojima se suočava KLM nisu izolovani slučajevi.

British Airways, jedan od vodećih britanskih prevoznika, saopštio je da će obustaviti letove između Londona i Pekinga do novembra naredne godine, dok je nemačka aviokompanija Deutsche Lufthansa AG objavila da razmatra mogućnost smanjenja dnevnih letova između Frankfurta i Pekinga, usled nemogućnosti da efikasno konkuriše kineskim prevoznicima.

Prema njihovim tvrdnjama, letovi koji moraju da zaobilaze Rusiju ne samo da traju duže, već uzrokuju značajno povećanje operativnih troškova, što utiče na njihovu konkurentnost na tržištu.

Situacija je dodatno otežana činjenicom da kineske aviokompanije, kao što su China Southern Airlines i Air China, nisu pogođene ruskim ograničenjima, pa mogu da koriste efikasnije rute preko Rusije, koje im omogućavaju kraće letove i niže troškove.

Dok evropski avioprevoznici gube na konkurentnosti zbog povećanih troškova i dužeg vremena leta, kineske aviokompanije sve više preuzimaju tržište, nudeći povoljnije i brže letove do ključnih destinacija, kao što su Peking i Šangaj.

U ovom kontekstu, postavlja se pitanje kako će Evropska unija reagovati na ovu nepoželjnu situaciju. Dok KLM i drugi prevoznici pozivaju na regulisanje tržišta i zaštitu evropskih kompanija, u EU se javlja potreba za pronalaženjem balansa između tržišne konkurencije i zaštite domaćih prevoznika od efekata sankcija koje su uvedene protiv Rusije.

Istovremeno, mnogi analitičari primećuju da je ovo još jedan primer nepredviđenih posledica ekonomskih sankcija.

Dok su one prvobitno bile usmerene na ekonomsko slabljenje Rusije, njihov efekat se sada vraća Evropi, stvarajući izazove za sektor avioindustrije.

Osim toga, postavlja se pitanje kako će ovaj problem uticati na šire odnose između EU i Kine, s obzirom na to da kineske aviokompanije sada profitiraju od situacije stvorene zapadnim sankcijama.

Ostaje da se vidi kakve će konkretne mere Evropska unija preduzeti u vezi sa ovom situacijom i hoće li naći način da pomogne svojim aviokompanijama da se nose sa izazovima nefer konkurencije iz Kine, koja je posledica odluka Moskve kao odgovora na sankcije.

Webtribune.rs

Najnovije i najvažnije vesti i analize na našem Telegramu – Prijavi se

Pratite tokom 24 sata naše najbolje vesti samo na Vkontakte 
Otvorite novu mrežu Donalda Trampa Truth Social