Arheolozi u Izraelu su iskopali istorijsko mesto za koje se verovalo da je tu Isus Hrist pretvorio vodu u vino.
Prema Jevanđelju po Jovanu, Isus je tokom Venčanja u Kani pretvorio vodu u vino.
Kako se navodi, Isus, Marija i njegovi učenici su pozvani na venčanje, a kada je nestalo vina, Isus je pokazao znak svoje božanstvenosti tako što je pretvorio vodu u vino.
[adsenseyu1]
Hodočasnici su stotinama godina verovali je to čudesno mesto Kafr Kana, grad na severu Izraela u blizini Galilejskog mora.
Međutim, u bombastičnom razvoju, arheolozi sada veruju da je Kana iz biblijskog vremena zapravo bila prašnjavo brdo 8 km severnije.
A slike pokazuju upravo lokaciju ovog neverovatnog otkrića.
Brojni ubedljivi tragovi ukazuju na to da je ta lokacija zapravo Kurbe Kana, jevrejsko selo koje je postojalo između 323. godine p.n.e i 324. godine nove ere.
Iskopavanja su otkrila mrežu tunela koji su korišćeni za hrišćansko obožavanje, obeležene krstovima i referencama o Kyrie Iesou, što je grčka fraza koja znači Isus Hrist.
Tu je bio i oltar i polica sa ostacima kamenog suda, plus prostor za još pet.
U šest kamenih posuda nalik na ovu se držalo vino u biblijskom prikazu čuda.
Dr Tom Mekala, koji rukovodi iskopavanjima, rekao je da postoje još tri mesta sa čvrstim dokazima da je upravo tamo bila Kana.
“Ali nijedno nema skup dokaza koji čini tako ubedljiv slučaj kao Kurbe Kana,“ rekao je on.
[adsenseyu1]
“Otkrili smo veliki hrišćanski kompleks koji je služio hodočasnicima koji su došli u potrazi za mestom na kojem je Isus napravio svoje čudo “voda u vino“.“
“Ovaj je kompleks korišćen u kasnom petom ili početkom šestog veka, a nastavili su da ga koriste i hodočasnici tokom 12. veka.“
“Hodočasnički tekstovi iz ovog perioda koji opisuju ono što su hodočasnici uradili i videli kad su došli u Kanu Galilejsku podudaraju se sa onim što smo izložili kao kompleks strahopoštovanja.“
Kao deo dokaza, dr Mekala ukazuje na rad jevrejskog istoričara Flaviusa Josefusa iz prvog veka.
On je rekao: “Njegovi podaci o Kani geografski se poklapaju sa lokacijom Kurbe Kane.“
“U Novom zavetu i tekstovima rabina tvrdi se da je selo bilo jevrejsko, blizu Galilejskog jezera i u području niže Galileje.“
“Kurbe Kana ispunjava sve ove kriterijume.“
Što se tiče bolje poznate lokacije u Kafr Kani, dr Mekala je skeptičan.
“Kada turiste koji danas posete Izrel vode u Kanu, vode ih u Karf Kanu,“ rekao je on.
“Međutim, ova lokacija nije prepoznata kao mesto za hodočašće za one koje traže Kanu do 1700-ih godina.“
Dr Mekala veruje da bi otkrića u Kurbe Kani mogla čak i podupreti slučaj za istoričnost Jevanđelja po Jovanu.
On je rekao: “Naše iskopine su pokazale da je ovo zapravo bilo prosperitetno jevrejsko selo koje se nalazilo u srcu većeg dela Isusovog života i službe.“
“Za Jevanđelje po Jovanu, Kana je na neki način Isusovo sigurno mesto ili operativni centar. To je mesto gde su se on i njegovi učenici vraćali kada naiđu na otpor u Judeji.“
“Rekao bih da naše iskopine garantuju barem ponovno razmatranje istorijske vrednosti Jovanovih referenci o Kani i Isusu.“
Webtribune.rs