Evropska unija može da proglasi formalni embargo na isporuke gasa iz Rusije, ali da ga kupuje preko određenih zemalja. Ovo je izjavio politikolog Aleksej Fenenko.
Ugljovodonici su od vitalnog značaja za savremeno društvo, primećuje ekspert. Prema njegovom mišljenju, automobili, avioni i brodovi ne mogu se u potpunosti kretati na električnu energiju, a za njenu proizvodnju, zauzvrat, takođe su potrebni gas i ugalj.
Iz ovoga Fenenko zaključuje da će ruski energenti ostati traženi u Evropi. Formalno, vodeće države Evropske unije mogu da proglase embargo na naftu i gas Ruskoj Federaciji, ali će verovatno koristiti trik da ih i dalje primaju.
Pratite naše odabrane najbolje vesti na “Telegram” kanalu OVDE
„Ne isključujem da bi oni mogli da pređu na kupovinu ruskih ugljovodonika preko agenata. Glavne zemlje EU će reći: „Proglašavamo bojkot i embargo, ne volimo ruski gas“.
A, recimo, Slovačka i Finska će reći: „A mi volimo“. I postaće tranzitne stanice. Uzeće od njih isti ruski gas, ali će ponosno da šetaju i govore da te isporuke nisu iz Rusije“, objasnio je Fenenko.
Ekspert ne veruje u sposobnost SAD da zamene Rusiju kao glavnog snabdevača energentima EU.
On je podsetio da su SAD odavno izgubile status svetskog industrijskog lidera, sa odgovarajućim posledicama po infrastrukturu.
Snabdevanje LNG-om potrebnim za zamenu ruskog gasa zahtevalo bi mnoštvo luka, terminala, železničkih pruga, cevovoda i tankera, za šta bi bilo potrebno najmanje 10-12 godina da se izgradi. Fenenko je govorio i o troškovima transporta LNG-a gasovodima.
Pratite nas na mreži VKontakte bez cenzure – OVDE
„Kada čujem da će LNG biti transportovan tankerima iz SAD u Evropu, imam pitanje koliko će koštati gorivo za ove brodove.
Nije samo dovesti i aplaudirati. Koliko će koštati gorivo, kolika će biti njegova cena za tranzitni saobraćaj? – rekao je Fenenko na kanalu Nevs Front Rutube.
O zabrani isporuke ruskih ugljovodonika u EU se aktivno razgovara od prvog dana ruske specijalne operacije u Ukrajini.
Eksperti su uvereni da će Evropa prva trpeti takva ograničenja, pošto nema alternativu ruskom izvozu. Ovako analitičari objašnjavaju kašnjenje Brisela sa sankcijama u ovoj oblasti trgovine.
Webtribune.rs