Naslovnica IZA OGLEDALA OBJAVLJEN RAT NAFTNIM KARTELIMA: Automobil napravljen od vlakana biljke, koristi gorivo od...

OBJAVLJEN RAT NAFTNIM KARTELIMA: Automobil napravljen od vlakana biljke, koristi gorivo od te iste biljke, šokiraće vas koje

[adsenseyu2]

ghg6gt

Proizvođač automobila Renew je napravio automobile od ugljenično negativnog materijala iz konoplje koji će moći da se kreću na etanol iz konoplje.

Naftna i automobilska industrija već godinama dominiraju na globalnom tržištu bez kajanja zbog ekoloških posledica benzinske industrije i bez razmišljanja o neobnovljivosti energetskih izvora. Danas sektor saobraćaja u najvećoj meri doprinosi efektu staklene bašte.

Srećom, proteklih godina se svet sve više okreće održivosti i inovacijama u automobilskoj industriji i saobraćajnom sektoru. Kompanije poput Tesla Motors postavljaju temelje za održivu budućnost automobilske industrije.

Renew je nova automobilska kompanija čiji je cilj da iskoreni vozila koja koriste ugljovodnike i zagađuju okolinu.

Kako ona misli da prevaziđe ovako veliku prepreku? Reći ćemo vam samo da planiraju to da urade pomoću konoplje.

[adsenseyu1]

Zašto konoplja?

Konoplja se vekovima koristi u brojnim industrijama, uključujući industriju papira, materijala, hrane, pa i građevine. Vlakna iz konoplje su jedna od najjačih i najizdržljivijih biljnih vlakana današnjice, te predstavljaju dobrog konkurenta mnogim veštačkim materijalima.

Ipak, jedna od najneverovatnijih stvari vezanih za konoplju pored lakoće, izdržljivosti i biorazgradivosti jeste činjenica da je ona ugljenično negativna. To znači da ona uklanja ugljen-dioksid iz atmosfere mnogo brže nego mnoge druge biljke. Drveću je potrebno oko 20 godina da izraste, dok konoplja sazreva za 3-4 meseca i može se presađivati nekoliko puta godišnje.

Jačina konoplje potiče upravo iz toga ugljen-dioksida koji apsorbuje iz atmosfere u svoja vlakna. Kada se konoplja koristi recimo za pravljenje automobila, ona uklanja značajnu količinu ugljen-dioksida iz atmosfere u procesu pod nazivom izolovanje ugljen-dioksida. Primenom ovog procesa, značajno se može smanjiti emisija ugljen-dioksida iz automobila.

Etanolni motori

Vozila kompanije Renew rade na etanol. Kada se uporedi sa benzinskim motorima, automobili sa etanolom stvaraju značajno manje nivoe emisije.

Automobili kompanije Renew su do te mere usavršeni da u njih može da se unese bilo kakva mešavina etanola i gasa od 0-100%, a motor se sam podešava.

[adsenseyu4]

Novi modeli CANNA 100 & 130 odaju 10% manju emisiju nego prosečno vozilo na struju, dok CANNA EV model odaje 22% manje emisije u odnosu na vozilo na struju, a poseduje konjske snage u rasponu od 80 do preko 400.

Ono što je najvažnije jeste da su Renew automobili opremljeni tako da mogu da rade na etanol iz konoplje, ukoliko tako nešto ikada dospe na tržište.

Da li su sportski automobili od konoplje iz 2015. godine automobili budućnosti?

Renew sportski auto je inspirisan evropskim trkačkim automobilima iz pedesetih i šezdesetih godina prošlog veka.

Telo automobila je napravljeno od ugljenično negativnih vlakana konoplje, umesto od ugljenično pozitivnih, čeličnih, aluminijumskih vlakana ili fiberglasa, od kojih se inače automobili danas proizvode.

Renew kreće na turu širom sveta ovog meseca i pojaviće se na raznim sajmovima i festivalima. Predsednik kompanije želi da ohrabri sve goste da sednu iza volana i da naprave selfi, tako da svi njihovi prijatelji saznaju za nove automobile i rašire vest putem interneta. Misija kompanije Renew jeste da se do 2025. godine proizvode samo ugljenično neutralni automobili.

„Priroda se može spasiti samo tako što će se stvari praviti od onoga što raste iznad zemlje, a ne od onoga što je zakopano“, naveo je Brus Dicen, predsednik kompanije.

Dicen veruje da će u narednoj deceniji bar 75% automobilskih komponenti, uključujući i akumulatore, da se pravi od ugljenično-negativne konoplje, čime će se emisija ugljen-dioksida smanjiti još više nego što je smanjena upotrebom vozila na struju.

Webtribune.rs

[adsenseyu5][adsenseyu5]

[adsenseyu2]