Italijanski pijanista proteran iz Srbije nakon nastupa na studentskoj blokadi u Nišu
David Martelo, poznat širom Evrope po tome što svira klavir na protestima i mestima sukoba, juče je bio na niškim mostovima, okružen studentima, klavirom i – policijom.
Nije prošlo dugo od njegovog neobičnog nastupa dok nije stigla vest da mu je naređeno da napusti Srbiju. Rok – tri dana. Najkasnije do 9. aprila.
Zvanično objašnjenje? Došao je kao turista, ali, kako navodi policijsko rešenje, postoji „osnovana sumnja“ da se neće držati navedenih svrha boravka. Prevedeno: nije tu da razgleda znamenitosti, već da svira na protestima. A to očigledno ne prija vlastima.
Martelo je na društvenim mrežama danima ranije najavljivao dolazak. Nije skrivao razlog – želeo je, kako je rekao, da dođe i „poseti ljude“. I to ne bilo kako. Pozvao je pratioce da mu šalju predloge koju pesmu žele da čuju.
Na mostu, u epicentru blokade, jedna studentkinja mu je prišla i zatražila „Imperijalni marš“ iz „Ratova zvezda“. Bio je to trenutak prepoznavanja – između umetnosti, politike i poruke.
Oni koji su prisustvovali, kažu da je atmosfera bila nestvarna. „Svi smo ćutali dok je svirao“, rekao je jedan student. „Bio je to tiši protest od svih, a najglasniji.“
Martelo je ranije svirao i u Turskoj, gde su trenutno u toku masovni protesti protiv vlasti. Njegov klavir, čini se, uvek završi na mestima gde tinja otpor.
U Srbiji, međutim, nije naišao na dobrodošlicu institucija. Iako nije govorio, ni držao transparente, njegova muzika je protumačena kao previše politička. Ili možda – previše slobodna.
Tako je pijanista, koji svira na ulici umesto u koncertnoj dvorani, dobio jasnu poruku: U Srbiji za takvu vrstu umetnosti – nema mesta.
Webtribune.rs
Najnovije i najvažnije vesti i analize na našem Telegramu – Prijavi se