Naslovnica U FOKUSU Volvo seli proizvodnju XC60 u SAD kako bi izbegao nove carinske troškove

Volvo seli proizvodnju XC60 u SAD kako bi izbegao nove carinske troškove

Švedski proizvođač automobila Volvo najavio je da će do kraja 2026. godine započeti masovnu proizvodnju svog popularnog modela XC60 u fabrici u Južnoj Karolini.

Ova odluka deo je šireg strateškog prilagođavanja usled uticaja carinskih mera koje je uvela administracija predsednika SAD Donalda Trampa.

Fabrika u Čarlstonu trenutno proizvodi modele EX90 i Polestar 3, a planirano proširenje uključuje i početak sklapanja XC60 – krosoverskog vozila srednje veličine, koje se pokazalo kao najtraženiji model Volva na američkom tržištu.

Prema podacima sajta CarScoops, prodaja XC60 porasla je za gotovo 23% u prvoj polovini 2025. godine u Sjedinjenim Državama, čime je ovaj model postao najprodavaniji automobil brenda u toj zemlji.

Jedan od ključnih razloga za premeštanje proizvodnje upravo je izbegavanje dodatnih carinskih troškova na uvezena vozila. Trenutno se većina Volvovih hibridnih i električnih modela za američko tržište uvozi iz Evrope, što ih čini podložnim višim uvoznim dažbinama.

U izjavi povodom najave novog proizvodnog plana, generalni direktor kompanije Hokan Samuelson rekao je da će lokalna proizvodnja modela XC60 ojačati prisustvo Volva u SAD i doprineti privlačenju šire baze kupaca. Takođe je istakao da će ovaj potez rezultirati otvaranjem novih radnih mesta u Čarlstonu.

Istovremeno, kompanija se suočava sa izazovima na drugim tržištima. Ranije ove nedelje, Volvo je saopštio da bi u drugom kvartalu 2025. mogao da zabeleži gubitak od oko 11,4 milijarde švedskih kruna, odnosno 1,17 milijardi dolara, usled korekcije cena modela EX90 i ES90. Na taj potez uticale su promene poreskih politika i kašnjenja u plasiranju novih vozila.

U kontekstu tržišnih turbulencija, Volvo je ranije najavio i planove za smanjenje broja zaposlenih, uz procenu da bi oko tri hiljade radnih mesta moglo biti ukinuto.

Kompanija ipak ostaje fokusirana na dugoročne ciljeve jačanja konkurentnosti, posebno na tržištu SAD, gde se strateškim prilagođavanjem želi obezbediti stabilna proizvodnja i bolja dostupnost ključnih modela.

Webtribune.rs