Srbija je sve više uključena u trgovinu drogom u tzv. Balkanski kartel, koji je po ocenama međunarodnih policijskih organizacija u usponu, piše beogradska „Politika“ u tekstu pod naslovom „Srbija je puna malih Eskobara“.
List navodi da mu je u MUP-u Srbije potvrđeno da je u protekle dve godine u zemlji zaplenjeno više od 10 tona droge, prošle četiri, a ove više od šest, što 2019. čini rekordnom o zapleni narkotika od kada se vodi statistika.
Dodaje se da u tu statistiku nije uključena marihuana zaplenjena u „Jovanjici“ — 650 kilograma spremnih za prodaju i još skoro četiri tone u sirovom stanju.
Kao najveći narko-dileri kokaina navode se Darko Šarić, zvani balkanski El Čapo, i Radosav Cvijović, koga mnogi nazivaju „novosadski Eskobar“.
Što se tiče heroina, „Politika“ navodi da se najveća ovogodišnja zaplena u Srbiji dogodila polovinom novembra, kada je otkriveno 77 kilograma te opasne droge vredne pet miliona evra i uhapšen je osumnjičeni vođa narko-grupe Mladen Novaković Tocilo iz Amerića kod Mladenovca.
List prenosi podatke iz izveštaja Evropskog centra za praćenje droga i Evropola, da pored tradicionalno najvećih kolumbijskih i italijanskih kriminalnih grupa, u trgovini kokainom grupe iz Srbije i Albanije postaju sve značajnije.
„Naglašeno je da kriminalci iz Srbije dobro sarađuju s kolegama iz drugih država bivše Jugoslavije, pa su ih zbog toga evropski policajci prozvali i „balkanski kartel“, piše „Politika“.
Kako se navodi, „balkanski kartel“ čine kriminalne grupe sa prostora bivše Jugoslavije, a „najzastupljeniji su Srbi, Hrvati i Crnogorci, koji odlično sarađuju međusobno, ali i sa susedima: Albancima, Bugarima Italijanima.
„Politika“ podseća da za razliku od kokaina, koji dolazi iz Latinske Amerike, heroin dolazi sa istoka — uglavnom iz Avganistana, a u manjoj meri iz Pakistana, Irana, istočne Turske i zemalja srednje Azije.
„Glavne švercerske rute heroina (ka zemljama EU) vode preko Turske, Bugarske, Albanije, zatim preko Kosova kroz Srbiju“, piše list i dodaje da kada heroin stigne na Kosovo, narko-klanovi ga u magacinima pakuju u manje količine i zatim transportuju kopnenim putem.