U Poljskoj su se preko noći, najpre u Varšavi i Poznanju, a potom i po svim drugim gradovima, pojavili veliki plakati.
Na njima je drhtavim dečjim rukopisom ispisano „Mama i tata, volite se!“.
Masovna reklamna kampanja uplašila je Poljake da bi zakoni kojima se ograničava ili zabranjuje razvod, uskoro mogli doći pred poljski parlament.
Plakat koji su se poslednjih dana pojavili u Poljskoj slični su onima koji se od ranije nalaze na svakom tramvajskom i autobuskom stajalištu: Iz daljine vam se čini da je to srce, ali ne, to je materica s fetusom. Ispod je napisano „Imam pet meseci“ ili „Verujem ti“, piše bečki Der Standard.
Naime, u Poljskoj je zabranjen pobačaj, a nedavno je, usprkos masovnim protestima koje podržava većina građana, pooštren do te mere da žena mora da rodi iako je fetus jako deformiran. Poljakinje sad moraju roditi beživotno dete, koje potom može umreti u bolnici.
A sve više Poljaka oseća se iznervirano i novim plakatima koji su osvanuli po gradovima, piše bečki dnevnik.
Iza propagandne akcije stoji fondacija „Naša deca – obrazovanje, zdravlje, vera“ multimilionera Mateuša Kloseka i njegove firme Eko-Prozori. Na poslednjoj Forbsovoj listi 100 najvećih poljskih firmi, s godišnjim prometom većim od milijardu zlota (oko 250 miliona evra), ova firma zauzima 78. mesto.
U nedavnom intervjuu Klosek je objasnio kako njegova firma drži gotovo polovinu udela u firmi Eko-Prozoti, pa ima priliku za nekoliko plakatnih kampanja širom Poljske. Plakati su posvuda, na zidovima zgrada, u autobusima. Kampanja je za svega nekoliko meseci koštala više od miliona evra, prenosi BIRN.
„I ja sam dete razvedenih roditelja, rekao je Klosek. „Znam kako se dečak oseća kad mu nedostaje da se roditelji vole.“
Samohrani očevi i majke ogorčeni su ovom kampanjom. Plakati su postavljeni i ispred vrtića i osnovnih škola, a zna se da mnoga deca preuzimaju krivicu za propali brak svojih roditelja.
„Moj je sin potpuno traumatizovan“, požalio se jedan otac. Njegov sin misli kako bi, da je on napisao rečenicu ‘Mama i tata, volite se’, oni i dalje bili porodica. „Ali to je apsurdno“, ljuti se otac.
S druge strane, brojne su se građanske inicijative pokrenule kako bi ismejale kampanju protiv razvoda. Izrađuju slične plakate s malo drukčijim tekstom.
„Mama i mama, zašto se napokon ne venčate“, piše na jednom, takođe nesigurnim dečjim rukopisom. „Dosta mi je više. Mama i tata, razvedite se“, stoji na drugom.
Na jednom je plakatu tinejdžer s torbom duginih boja na ramenu, s crvenim otiskom šamara na licu. „Mama i tata, volite me“, piše na plakatu.
Istraživanja kažu da 70 posto Poljaka uskraćuje ljubav detetu ako im prizna da je homoseksualno.
(jutarnji list)